نایب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خانه هندبال به مزایده گذاشته شده و ورزشکاران از ۶ ماه گذشته تاکنون سالن ورزشی در اختیار نداشتند.

بلاتکلیفی هندبالیست‌های خراسانی؛ خانه هندبال هنوز در مرحله مزایده است
به گزارش قدس آنلاین ، هندبالیست‌های فعال در خراسان رضوی برای حضور در لیگ تلاش کردند و در حال حاضر نتیجه مطلوبی را کسب کردند آنها از گذشته تاکنون پیشرفت داشتند و جزو تیم‌های برتر کشور هستند این هیئت یکی از هیئت‌های فعال در سطح استان است.

هندبال در خراسان رضوی طرفداران بسیاری داشته و اعضای هیئت نیز برای حضور ورزشکاران در سکو برنامه‌های مختلفی را در پیش رو دارند، آنها تاکنون اقدامات بسیاری انجام دادند که از آنها می‌توان به برگزاری استعدادیابی، دوره مربی‌گری و مسابقات مختلف اشاره کرد.

فوزیه صادق‌زاده نایب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی در ارتباط با وضعیت فعلی هیئت و ورزشکاران ساکن استان نکاتی را عنوان کرد همچنین وی در مورد جایگاه هندبالیست‌های خراسانی در کشور توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

نایب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی بیان کرد: هیئت هندبال خراسان رضوی افتخارات بزرگی را به کسب کردند که از جمله آنها می‌توان به حضور چهار هندبالیست دختر نوجوان خراسانی دختر در اردوی تیم ملی هندبال اشاره کرد، تیم‌های سربداران سبزوار و اشتات سازه خراسان رضوی در لیگ برتر هندبال زنان و مردان فعال بودند.

صادق‌زاده گفت: تیم والیبال بانوان هیئت هندبال مشهد در این مسابقات توانستند به مقام نایب قهرمانی دست یابند، یکی از بزرگترین افتخارات هیئت هندبال خراسان رضوی، حضور این تیم به عنوان نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر است، همچنین تیم دیگری نیز فعالیت خود را در لیگ برتر آغاز کرده است، به عبارتی امسال این استان در لیگ برتر دو تیم دارد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی برگزار کننده اغلب فعالیت‌های موجود در منطقه یک است، پس از آن فعالیت‌های این منطقه اغلب به استان‌هایی مانند سمنان و گلستان تعلق دارد، این استان یکی از فعال‌ترین هیئت‌های کشور است، در این هیئت از گذشته تاکنون پیشرفت بسیاری را شاهد بودیم.

صادق‌زاده تصریح کرد: تعداد هندبالیست‌های ساماندهی شده، حرفه‌ای و یا دارای کارت ورزشی در سطح منطقه یکم فدراسیون هندبال مشخص نیست، بنابه دلایلی نظیر فقدان حامی و پشتیبان از باشگاه‌ها، تنها باشگاه فعال در سطح منطقه یکم متعلق به خراسان رضوی است، از دیگر فعالیت‌های ورزشکاران می‌توان به حضور چهار هندبالیست در رده های پایه از استان گلستان به اردوی تیم ملی اشاره کرد.

وی ادامه داد: مسابقات هندبال در ابتدا منطقه‌ای برگزار شده و پس از آن در صورت کسب مقام، تیم برنده به مسابقات کشوری راه می‌یابد، این امر محقق  شده و تیمهای تربت جام و مشهد با کسب مقام‌های نخست و دوم به مسابقات جوانان کشور راه یافته‌اند، در این مسابقات تیم‌های شاهرود و شیروان از استان‌های گلستان و خراسان شمالی جایگاه‌های سوم و چهارم را به دست آوردند.

صادق‌زاده تصریح کرد: در سال اخیر چندین کلاس آموزشی مختلف برگزار شده و هر دوره کلینیک‌های داوری با جمعیت بسیاری تشکیل می‌شد، همچنین ورزشکاران استان به مسابقات متعددی اعزام شدند، در این مدت دو کلاس داوری و سه کلاس مربی‌گری برپا شده و بانوان فعالیت به‌سزایی داشتند.

وی گفت: در بخش آقایان نیز فعالیت‌های بسیاری اعم از برگزاری مسابقات در رده سنی نوجوانان با شرکت چند تیم مختلف از استان انجام شده و به دلیل برنامه‌ریزی هیئت هندبال خراسان‌رضوی برای بالا بردن سطح ورزشی استان، برای نوجوانان برنامه‌های بیشتری از سایر رده های سنی در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی افزود: از دیگر از اقدامات هیئت، می‌توان به برگزاری مسابقات کشوری پیشکسوتان با شرکت هفت تیم مختلف اشاره کرد که استان مقام نخست را کسب کرد، یکی از اقدامات هیئت برای مربیان، برگزاری کلاس‌های مربی‌گری درجه سه در مهر و دی‌ماه بود، همچنین کلاس‌های مربی‌گری درجه دو نیز در اسفندماه سال گذشته با حضور مربیان استان برگزار شد.

صادق‌زاده بیان کرد: تشکیل کارگاهی در ارتباط با نظام هماهنگ شیوه آموزش مربی‌گری در سال گذشته، بازدید از مناطق دانشگاهی و نظایر این موارد از اقدامات هیئت هندبال خراسان رضوی بوده است، تاکنون هیئت هندبال استان میزبانی لیگ کشوری را بر عهده گرفته است، میزبانی هندبال با جمعیت بالایی برگزار شده و مسابقات به نحو مطلوبی برگزار شد.

وی افزود: تاکنون تیم‌های مختلفی در رده سنی‌های متفاوت در دو بخش آقایان و بانوان به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند و فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می‌کنند، تاکنون کارگاه‌های آموزشی تیپینگ نیز برای مربیان و ورزشکاران رشته هندبال برگزار شده و با استقبال بسیار مطلوبی مواجه شد.

صادق‌زاده ادامه داد: کارگاه یک روزه بازآموزی برای مربیان یکی از برنامه‌های حائز اهمیت ما بوده که برگزار شده و هندبالیست‌های بسیاری در دو بخش بانوان و آقایان در این برنامه حضور داشتند، مسابقات قهرمانی دختران و پسران منطقه 9 در دانشگاه‌ها و موسسات عالی کشور نیز برگزار شد.

نایب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی تاکید کرد: هیئت هندبال خراسان رضوی با وجود پیشرفت بسیار، قادر به رد شدن از موانعی مانند فقدان خانه هندبال نیست، در حال حاضر هیئت هندبال استان از نظر قهرمانی در سربالایی قرار دارد و به قله نزدیک است، در صورت فقدان مشکلات این چنینی، می‌توان با سرعت بیشتری به مقصد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خانه هندبال به مزایده گذاشته شده و ورزشکاران از 6 ماه گذشته تاکنون سالن ورزشی در اختیار نداشتند، آنها تاکنون با تلاش فراوان قادر به کسب افتخارات بسیاری بودند و در صورت برطرف سازی معضلاتی مانند فقدان سالن ورزشی، می‌توان آینده درخشان‌تری را برای این افراد رقم زد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.