«تولسی گابارد» نماینده دموکرات کنگره از ایالت هاوایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاگفت که دولت کنونی در واشنگتن از القاعده در سوریه با استفاده از دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی حمایت می کند.

آمریکا از القاعده در سوریه حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «گلن گرینولد» روزنامه نگار آمریکایی درصفحه توئیتر خود بخشی از اظهارات گابارد در مصاحبه با تارنمای آمریکایی اینترسپت را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت:القاعده ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) به ما حمله کرد و وقتی کشورهایی مانند سوریه و روسیه می‌گویند به عملیات علیه القاعده در ادلب نیاز هست، دولت کنونی به آنها می گوید(هشدارمی دهد) اگر این کار را انجام دهید ما به شما حمله می‌کنیم. این اقدام اساساً حفاظت ازپایگاه القاعده در ادلب است.  
گابارد پیشتر نیز از سیاست دولت ترامپ در سوریه انتقاد کرده و گفته بود که ترامپ و«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکااز «القاعده و دیگر نیروهای تروریستی در سوریه» حمایت می‌کنند.  
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در عین حال ازتهدید آمریکا علیه کشورهایی همچون ایران، روسیه و سوریه درحمله به این تروریست‌ها انتقاد کرد.
روزنامه نیشن چندی پیش به نقل از گابارد نوشت: این سیاست دولت ترامپ خیانت به مردم آمریکا به ویژه قربانیان حملات یازده سپتامبر و خانواده‌های آنها و نظامیان آمریکایی است که در جنگ با القاعده کشته شده اند.
ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، «هیلاری کلینتون»رقیب دموکرات خود و وزیر خارجه اسق آمریکا را عامل شکل گیری گروه تروریستی داعش دانسته بود.
وی گفته بود با وجود ۱۵ سال جنگ در خارومیانه که به قیمت تریلیون ها دلار و جان هزاران نفر تمام شد، اوضاع از قبل بدتر شده است و تصریح کرد که مرگ، نابودی، تروریسم و ضعف میرات هیلاری کلینتون است.
 

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.