معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان باید از نویسندگانی که در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت وآثاری دارند حمایت کند.

حمایت از نویسندگان حوزه اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، حسن جعفری یکشنبه ظهر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی باید از نویسندگانی که در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند و آثار ارزشمندی در این زمینه دارند، حمایت کند تا زمینه ترویج بیش از پیش این سیاست‌ها در جامعه فراهم شود.

وی افزود: ضرورت به کارگیری ظرفیت فضای آی تی و دیجیتال در حوزه کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته احساس می‌شود و شاید تصور افکار عمومی این باشد که کتابخانه ها سالن‌های مطالعه برای درس خواندن هستند که این مسئله هم می‌تواند یک تهدید و هم یک فرصت محسوب شود لذا باید این مسئله آسیب شناسی و برای آن برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های حوزه نشر کتاب برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده شود و انتظار می‌رود که با برنامه ریزی دقیق انجمن کتابخانه های عمومی و بکارگیری ظرفیت‌های موجود، در سال ۹۸ شاهد تبیین بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

وی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، باید مراقب باشیم که دروغ‌ها به جای حقیقت واقع نشود و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار نگیرد. امروزه هجمه‌های دشمن بر این مسئله متمرکز شده است که واقعیت‌های انقلاب مورد خدشه واقع شود و تلاش آنها بر تخریب دستاوردهای انقلاب است.

جعفری تصریح کرد: هزینه بسیار زیادی انجام می‌شود تا مخازن متعددی از انواع کتاب‌ها ایجاد شود اما عمدتاً در کتابخانه های عمومی از کتاب‌های کمک درسی استقبال و فضای مطالعه در این اماکن به سالن مطالعه کتاب‌های درسی تبدیل می‌شود و سایر کتاب‌ها مخاطب چندانی ندارد لذا باید برای این مشکل هم چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد: دشمنان با هزینه‌های بسیار زیاد به دنبال تحقق اهداف مد نظر خود هستند بنابراین ضرورت دارد که آمادگی لازم در برابر هجمه‌های فرهنگی را داشته باشیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.