رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که توان جنگ نظامی با ایران را ندارند و صرفاً دنبال جنگ روانی هستند.

ترامپ گرفتار فضای روانی است/ جنگ نخواهد بود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: ما امروز جلسه غیر علنی با فرمانده و معاونان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم و بحث‌های جدی در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: واقعیتی وجود دارد مبنی بر اینکه ۲۸ سال است که راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خریدهای تسلیحاتی، مهندسی معکوس و تولیدات کاملاً بومی و غیر قابل دسترسی و غیر قابل پیش بینی جمهوری اسلامی ایران در قالب راهبرد مقابله به مثل و دفاع در مقابل آمریکا تعریف شده است.

آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: به معنای بارزتر ما در طول این مدت، دشمنی‌های آمریکا را تشخیص داده‌ایم و در قبال آن به آمادگی دفاعی رسیده‌ایم و به همین دلیل به صراحت اعتقادمان بر این است که جنگ نخواهد شد و آمریکایی‌ها می‌دانند که توان جنگ با ایران را ندارند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امکان آنکه از فاصله دو هزار کیلومتری هدف‌های خود را در قالب یک سیاست دفاعی بزند، دارد اما ناوهای آمریکایی اگر بخواهند اقدامی را صورت دهند، حداکثر فاصله‌ای که با ما خواهند داشت، ۵۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها صرفاً دنبال جنگ روانی هستند و سعی می‌کنند که این موضوع را با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همراه کنند اما ما معتقدیم بخش اعظم مشکلات اقتصادی مردم ناشی از تحریم نیست بلکه ناشی از ضعف‌های دولت است که دولت باید برای حل مشکلات مردم در زمینه اقتصادی تلاش بیشتری کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه البته ما در زمینه دفاعی آمادگی کامل داریم و پایان این تحرکاتی که شکل گرفته است، حتماً جنگ نخواهد بود، خاطرنشان کرد: قطعاً ترامپ هم دست به این اقدام نمی‌زند و آمریکا مجبور می‌شود به صورت جدی موضوع مذاکره را با ایران مطرح کند و حتماً خودشان می‌داند که موضع مذاکره با ایران با هر کشوری چون کره شمالی متفاوت است.

فلاحت پیشه گفت: امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند در هیچ جنگی در این حد گرفتار فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد و بر این اساس می‌گوئیم بین ایران و آمریکا جنگ نمی‌شود چرا که راهبرد آمریکایی‌ها جنگ نیست.

فلاحت پیشه با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه، گفت: ۵۰ درصد جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال جدید بحث و بررسی درباره شیوه‌های مقابله به مثل با آمریکا و تهیه طرح‌هایی در این زمینه بوده است و قطعاً در جلسه امروز هم در این باره مباحثی مطرح خواهد شد و همچنین ظریف به سوالات جمعی از نمایندگان هم پاسخ می‌دهد.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر ترامپ مبنی بر تماس تلفنی از تهران گفت: ترامپ در فضای روانی که شکل گرفته است، به نوعی خودش هم گرفتار یک فضای روانی شده است اما واقعیت این است که آمریکایی‌ها آخرین برگ‌های خودشان را هم رو کرده‌اند اما ایرانی‌ها هنوز برگ‌های خودشان را رو نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: قطعاً کسی به ترامپ هم زنگ نمی‌زند.

برگ‌های آمریکا برای فشار به ایران تمام شده است

فلاحت پیشه ادامه داد: بخشی از برگ‌های تحریمی آمریکا مانند تحریم‌های اخیر، تحریم‌هایی تکراری بود که بارها در گذشته هم تکرار شده بود و آنان برای ایجاد جنگ روانی مجدداً آن را تکرار می‌کنند و معتقدیم که برگ‌های آمریکا برای فشار بر ایران تمام شده است اما ایران می‌تواند برگ‌هایی را رو کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بنایی برای گسترش بحران ندارد، تصریح کرد: ما معتقدیم که این آمریکایی‌ها هستند که در آینده موضعشان تغییر می‌کند.

فلاحت پیشه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران از موضوع مذاکره با آمریکا استقبال می‌کند، گفت: مذاکره شرایط خاص خود را دارد و جمهوری اسلامی ایران از بعد از پیروزی انقلاب، صرفاً یک بار وارد مذاکره جدی بر سر برجام شد و مذاکره‌ای بود که تحت عنوان برد-برد تعریف شد اما نتیجه آن برد-برد نشد.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها وارد مذاکره‌ای نمی‌شوند که نتیجه اش برد-باخت باشد و یا حتی مقدماتش این باشد، افزود: چرا که آمریکایی‌ها با مقدماتی که ایجاد کرده‌اند، نشان می‌دهند که سیاستشان فعلاً مذاکره نیست و حتماً اگر شرایط برای مذاکره بخواهد فراهم شود، آمریکایی‌ها باید از بخشی از سیاست‌های خود عقب بنشینند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سردار سلامی در جلسه غیرعلنی امروز با مجلس بر چه موضوعی تاکید بیشتری کرد، گفت: مهمترین بحث سردار سلامی آن بود که جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای جنگ را دارد و در آن نه تنها شکست نمی‌خورد بلکه همه دشمنان را شکست می‌دهد اما تحلیل راهبردی این است که به همین دلیل جنگ نخواهد شد و تحلیل نوع رفتار آمریکایی‌ها و تحلیل‌های میدانی نشان می‌دهد که خود آمریکا دنبال جنگ نیست و نمی‌تواند دنبال جنگ با ایران باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    بنام خدا بنده های خدا ، وقتی ترامپ و امثال او صحبت میکنند ، چند ده سیاست مدار که جهان را اداره یا به هم می ریزند ، مراقت او هستند ! و اگر حرفی خلاف خواست آنها و منافع آمریکا زده شود ، فورا صحنه را عوض می کنند !.....پس این حرف هائی که ترامپ و..... می گویند ، خواست گردانندگان اصلی آمریکا است ! و خیلی مسائل دیگر......... آمریکا همه ی جهان را سر کار گذاشته است! چون کره شمالی دست نشانده آمریکاست و............