در چند روز آینده با توجه به افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی وجود دارد، به هم‌وطنان توصیه می‌شود احتیاط لازم را در عبور از مناطق کوهستانی و توقف در این مناطق داشته باشند.

بارش دوباره باران‌های بهاری و هشدار سیلاب ناگهانی و تگرگ در دره‌ها و کوهستان‌

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌ از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری با عبور امواج از مرزهای جنوبی کشور و شکل‌گیری جریانات جنوبی گرم و مرطوب از دریای عمان، در قسمت‌هایی از زاگرس جنوبی، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد موقت انتظار داریم.

فردا بارش‌ها در برخی مناطق استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، تهران، جنوب سمنان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان،کرمان و سیستان و بلوچستان‌ بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج شنبه بارش در برخی مناطق استان‌های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مرکزی، تهران، البرز و خراسان شمالی ادامه دارد ضمن اینکه شدت بارش‌ها در این روز افزایش می‌یابد.

با توجه به افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی وجود دارد، بنابراین به هم‌وطنان در این مناطق توصیه می‌شود، احتیاط لازم را در عبور و توقف از مناطق کوهستانی به عمل آورند.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به علت وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه به افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وقوع پدیده گردوخاک در بخش هایی از جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

روزهای یکشنبه و دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج‌ است.

آسمان تهران فردا کمی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۹۴.۹ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۲.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۲۲.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۸.۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و دوم سال زراعی متعلق به منطقه دانشگاه نازلو در استان آذربایجان غربی و منطقه کلات نادری در استان خراسان رضوی به میزان ۸.۸ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۴۲.۴ ‌درجه سلسیوس میانگین سردترین منطقه شهر در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱.۵ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.