مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی از راه‌اندازی میهمانسرای اندیشه (پاتوق کتاب) در جنب باب‌الهادی(ع) صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

میهمانسرای اندیشه، پاتوقی برای زائران کتاب‌دوست

 مروج: به گزارش قدس آنلاین جواد هاشمی گفـت: هدف از راه‌اندازی این میهمانسرا با این عنوان، این است که مخاطبان، زائران و مجاوران عزیز همان طور که به تغذیه جسم به بهترین وجه توجه دارند و مطابق روایات هم درست است ولی بالاتر و مهم‌تر و ارزشمندتر از آن تغذیه روح و تقویت جان و معنویات در روح و دل انسان است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی میهمانسرای شماره یک اندیشه (پاتوق کتاب) پس از مراحل اداری و موافقت قائم مقام وقت تولیت آستان قدس رضوی و بررسی در ستاد مناسبت‌های ویژه و خاص معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و در جهت ایجاد پایگاه‌های مطالعه زائر محقق شد.

*

در این میهمانسرا چه خبر است

این مدیر فرهنگی در ارتباط با فعالیت‌هایی که در این میهمانسرا انجام می‌شود به چند اقدام در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) به شرح ذیل اشاره کرد:

•        مطالعه و خوانش کتاب برای گروه‌های سنی مختلف (از کودک تا بزرگسالان)

•        شرکت در مسابقات فراگیر کتابخوانی و اهدای جایزه فرهنگی

•        بررسی و نقد کتاب‌ها توسط مخاطبان بویژه کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی

•        اجرای نمایشنامه براساس محتوای کتاب‌ها با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی

•        ارائه مشاوره‌های کتاب به مخاطبان میهمانسرای اندیشه جهت استفاده از سیر مطالعاتی مناسب در موضوعات مختلف

•        ارائه فایل‌های دیجیتال کتاب‌ها از طریق وب‌کیوسک مستقر در محل میهمانسرای اندیشه

هاشمی تصریح کرد: این نخستین میهمانسرای اندیشه در حرم مطهر رضوی است که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی شده و به مرور زمان تکمیل می‌شود و تا پایان تابستان سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول گفت: در این مرحله پس از دریافت بازخوردها و دریافت نظرات زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع)، نسبت به توسعه و راه‌اندازی پایگاه‌های جدید این میهمانسرا در فضاهای مختلف حرم مطهر رضوی بویژه فضاهای مسقف تصمیم‌گیری خواهد شد.

این مدیر فرهنگی تأکید کرد: هم‌اکنون در این نمایشگاه افزون بر 350 عنوان کتاب به تعداد حدود 2000 جلد برای مخاطبان گوناگون و در موضوعات معارف دینی، امام رضا(ع) و زیارت، سبک زندگی و خانواده، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تازه‌های نشر معاونت تبلیغات اسلامی و... وجود دارد و به مرور در حال تکمیل شدن بوده که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بر تعداد و عناوین کتاب‌های این میهمانسرا افزوده خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: این میهمانسرا همه‌روزه (حتی جمعه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 7 صبح لغایت 18 آماده حضور عموم علاقه‌مندان بوده و برای دریافت کتاب‌ها و آثار ارزشمند انتشارات معتبر و شناخته شده کشور جهت ارائه، استفاده و مطالعه زائران بارگاه مطهر رضوی هم آماده همکاری با انتشارات مزبور می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام نهایت ساعت کاری مهمانسرای اندیشه 18 است؟ چرا؟ساعت 18 ساعت فراغت بسیاری از مجاورین هم هست. چرا باید ابتدای ساعت فراغت مهمانسرا بسته شود؟در چنین شرایطی امکان تعامل فعالان فرهنگی مجاور و زائرین هم از دست می رود.. چرا خوب سنجش نکردید؟ امکان تعامل اگر 24ساعته هم نباشد تا ساعت 24شب امکان پذیر باشد. برسانید به گوش مسئولین مربوطه. تجدید نظر کنید. یاحق