رئیس اداره تولیدات فرهنگی حرم منور رضوی گفت: هشت محصول فرهنگی مربوط به ماه مبارک رمضان برای استفاده عموم زائران و مجاوران، کودک و نوجوان و به صورت ویژه برای مخاطبان خاص، توسط این اداره تولید می‌شود.

هشت کتاب جدید برای زائران امام هشتم

 به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی پارسا داشت: محصولی به نام «رهیافت روزه» ویژه مبلغان اسلامی است که توسط روحانیون و مبلغان اداره پاسخگویی به پرسش‌های دینی حرم مطهر رضوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شمارگان 1000 نسخه چاپ و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از چاپ این کتاب تلخیص کتاب‌های تخصصی موجود در این حوزه (روزه)، جمع‌بندی پاسخ فقها، بی‌نیاز کردن استادان پاسخگویی به پرسش‌های دینی به منابع پرشمار در هنگام پاسخگویی و... می‌باشد.

*

انتشار نشریه کبوتران حرم

رئیس این اداره در مورد انتشار نشریه‌ای ویژه کودکان در ماه مبارک رمضان نیز گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان با مقوله روزه و روزه‌داری با توجه به شرایط سن و سال آنان است، به همین منظور نشریه‌ «کبوتران حرم» ویژه کودکان 7 تا 11 ساله توسط این اداره در قطع وزیری تولید و در پایگاه‌های راهنمایی زائر حرم منور رضوی به شمارگان چندین هزار نسخه توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: در این نشریه 15صفحه‌ای مصور، مطالبی در موضوعات معارف دینی روزه، شب‌های قدر، امام رضا(ع)، انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری، با توجه به تقارن ایام پایانی ماه مبارک رمضان با مناسبت‌های 14 و 15 خردادماه و... به زبان ساده همراه با تصاویر و نقاشی‌های مربوط و در قالب شعر و داستان، جدول، مسابقه و سرگرمی، بازی با کلمات و... برای استفاده کودکان پیش‌بینی شده است.

*

انتشار کتاب سنگ، کاغذ، موشک

این مقام مسئول در زمینه انتشار کتاب «سنگ، کاغذ، موشک» بیان داشت: در این کتاب هشت ترانه کودکانه با تصاویر رنگی در موضوع مقاومت و حمایت از کودکان مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و همچنین موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و... در جهت تبیین مبارزه و جهاد در مقابل ظلم ظالمان و ایستادگی و دفاع از مظلومان به زبان شعر برای کودکان رده سنی 8 تا 12 ساله سروده شده است.

رئیس این اداره عنوان کرد: سراینده این کتاب خانم نفیسه سادات موسوی از شاعران جوان و معاصر است که در حضور رهبر معظم انقلاب، تاکنون بارها سروده‌های خود را قرائت کرده است و این کتاب در قطع وزیری و در 24 صفحه مصور به شمارگان 10 هزار نسخه تولید و در هفته پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس در پایگاه‌های فرهنگی و برنامه‌های مذهبی و دینی حرم مطهر امام هشتم(ع) و بخصوص در محل‌هایی که کودکان زائر حضور دارند (مانند پایگاه کبوترانه و...) توزیع می‌شود.

*

مهمانی خدا

حجت‌الاسلام مهدوی در مورد انتشار کتاب «مهمانی خدا» اظهار داشت: این کتاب شامل مجموعه توصیه‌های عملی در راستای مراقبت‌های ویژه ماه مبارک رمضان مبتنی بر خطبه حضرت پیامبر اکرم(ص) و رهنمودهای امام خمینی(ره) می‌باشد که زبان ساده و شیوا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ضرابی تألیف شده است.

وی اضافه کرد: در پایان کتاب، یک جدول کاربردی نیز پیش‌بینی شده تا اشخاص پس از مطالعه این کتاب بتوانند توصیه‌های عملی و اخلاقی ارائه شده از سوی امام راحل را در طول ماه مبارک رمضان اجرا نمایند و به نوعی شخص مطالعه‌کننده خود را در انجام دادن این نصایح و توصیه‌ها محک می‌زند.

رئیس این اداره متذکر شد: این کتاب دارای 130صفحه و در 20 هزار نسخه و در قطع رقعی چاپ و در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی همراه با پرسشنامه مربوط به مسابقه فرهنگی توزیع می‌شود.

*

انتشار کتاب بهار طاعت

«بهار طاعت» عنوان کتاب دیگری است که مهدوی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: این کتاب برگزیده‌ای از بهترین سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی با موضوع آداب، آیین و برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری است که توسط سخنرانان سرشناس از جمله حجج اسلام والمسلمین قرائتی، میرباقری، حسینی قمی، کازرونی، حاج علی اکبری و... برای زائران بارگاه مطهر رضوی در سال‌های پیش ایراد شده و در واقع برش‌هایی از متن سخنرانی این افراد به شمار می‌آید که در 150 صفحه و در قطع رقعی تولید و منتشر می‌شود.

وی افزود: کتاب بهار طاعت در حقیقت ششمین جلد از مجموعه کتاب‌های مشکات می‌باشد که در ایام ماه مبارک رمضان چاپ و در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

وی همچنین از تولید و توزیع فلش‌کارت ویژه شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مربوط به توصیه‌های شهدا در رابطه با موضوع ولایت فقیه خبر داد که در روز سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و همزمان با سالروز فتح خرمشهر در حرم مطهر امام هشتم(ع) توزیع می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.