۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 656134

همزمان با فرارسیدن بهار قرآن، دانش‌آموزان مشهدی منزل شهید کامیاب را با تلاوت آیات نور عطرافشانی کردند.

درس عملی شهیدپژوهی در منزل شهید کامیاب

به گزارش خبرنگار قدس، روز گذشته دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهید سالیانی در منزل شهید سیدرضا کامیاب، یار دیرین رهبر فرزانه انقلاب حاضر و ضمن تلاوت کلام‌الله‌مجید درس شهیدپژوهی را به‌طور عملی فراگرفتند.

دختر شهید کامیاب در جمع دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌آموزان عزیز آینده‌سازان این مملکت هستید و گام برداشتن شما در مسیر درس همان چیزی است که یقین دارم خواسته همه شهداست. شهدا تمامی هستی خودشان و باارزش‌ترین چیز را که جانشان بود در راه اسلام و پیروزی انقلاب تقدیم این

مرز و بوم کردند تا اسلام را زنده نگه دارند و از همه چیز و خانواده‌شان گذشتند تا ما بتوانیم با امنیت و بدون دغدغه زندگی کنیم.

وی که خود نیز از معلمان آموزش و پرورش است، تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا از دین اسلام دفاع کنیم تا مدیون خون شهدا نباشیم. سیدحسین کامیاب نیزاز خاطرات شهید و روز ترور پدرش در جمع دانش آموزان گفت: از همان کودکی بیشتر اوقات همراه پدر می‌رفتم و پای صحبت‌هایش می‌نشستم. یک بار که پیش از انقلاب‌اسلامی به تربت‌جام رفته بودیم و شهید کامیاب در مسجدی مشغول سخنرانی بودند، نیروهای ساواک به مسجد حمله‌ور شدند و با انداختن گاز اشک‌آور و تیراندازی در مسجد، سعی در برهم زدن جلسه و متفرق کردن مردم داشتند و پدر مدام با این خطرات روبه‌رو بود.

 وی اظهار داشت: پس از انقلاب بارها منافقین قصد دستگیری شهید را داشتند و شهید هر بار در یک مسجد و محله و شهر حاضر می‌شد و سخنرانی می‌کرد و از آنجایی که ایشان به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بودند، سرانجام در ۲۷ رمضان ۱۳۶۰ توسط منافقین ترور شدند.

فرزند ارشد شهید کامیاب تأکید کرد: پدرم همیشه بر نماز اول‌وقت و مسائل عبادی تأکید داشتند. ایشان معتقد بود کسی که نماز نخواند نمی‌تواند ارتباط با خدا داشته باشد، در نتیجه نمی‌تواند آینده معنوی خود را بسازد. وی ادامه داد: ایشان همیشه ما را به مطالعه  تشویق می‌کردند و همواره خودشان احترام خاصی برای بزرگ‌ترها قائل بودند. پارسا، داماد شهید کامیاب نیز در جمع دانش‌آموزان گفت: ما در حال گردآوری آثار، مقالات، دستنوشته‌ها و نوارهای سخنرانی شهید کامیاب هستیم تا بتوانیم این شهید والامقام را بیشتر به مردم و بخصوص نسل جدید بشناسانیم تا شما بدانید که این انقلاب با تلاش و کوشش چه کسانی به ثمر نشست. وی کتاب «خواب یک ستاره» را که به روایت همسر شهید و در مورد زندگینامه شهید کامیاب است، یکی از ارزشمندترین آثاری برشمرد که به زبان ساده و قابل فهم بخصوص برای رده سنی دانش‌آموزان است که به کوشش سمیه سادات حسینی به چاپ رسیده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.