البرز - شهردار کرج با بیان اینکه برای ایجاد بازار میوه و تره بار جدید در نقطه ای دیگر از شهر کرج به زمینی ۱۶ تا ۱۷ هکتاری نیاز است ‌گفت: تامین زمینی به این وسعت در توان شهرداری کرج نیست و امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی البرز این امر محقق شود.

لزوم ایجاد بازار میوه و تره بار جدید در استان البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده عصر یکشنبه در بازدید مسئولان ارشد استانی از بازار میوه و تره بار کرج با تاکید بر اینکه  این بازار میوه و تره بار جوابگوی نیاز استان نیست، گفت: نیاز است این مجموعه بصورت چند هسته ای در نقاطی دیگری از استان با میادین و بازارهای جدید تاسیس شود.

وی افزود: ایجاد و اختصاص زمینی مناسب با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به ویژه اتحادیه بارفروشان را در نظر گرفته ایم  تا در راستای توسعه بازارهای جدید عرضه میوه و تره بار و بازارهای جدید در استان گام موثر برداریم.

شهردار کرج  به ایجاد دو بازار خصوصی از جمله بازار پاسارگاد نیز که در حال احداث است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر باز هم نیاز شهر و استان تامین نمی شود.

وی تاکید کرد: در حوزه غرب و جنوب شرق شهر کرج ایجاد بازارهای میوه و تره بار جدید مدنظر است و در این میان هیات مدیره جدید میدان میوه و تره بار همکاری بیشتری نسبت به گذشته با شهرداری کرج دارند.

کمالی زاده با اشاره به اقداماتی که طی سال های ۸۹ و ۹۰ در راستای توسعه خدمات در میدان میوه و تره بار انجام شده است، گفت: رفت و روب این محل و راه اندازی مجدد سرویس های بهداشتی صورت گرفت و در حال حاضر باسکول در دست اتحادیه است و شهرداری کرج عوارض ورود و خروج خودروها به میدان را دریافت می کند.

 وی ادامه داد: ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه  انجام رفت و روب و جمع آوری زباله های تر میدان میوه و تره بار است که توسط شهرداری کرج انجام می شود.

کمالی زاده افزود:  سال گذشته برای ترمیم خرابی آسفالت معابر میدان و میوه و تره بار ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم، امسال نیز یک میلیارد تومان بدین منظور کنار گذاشته ایم.

شهردار کرج با بیان اینکه در راستای بازدهی بهتر از این میدان ناگزیر هستیم تا در بخش دیگری از شهر کرج یک بازار دیگری داشته باشیم، ‌گفت: برای ایجاد بازار میوه و تره بار جدید در نقطه ای دیگر از شهر کرج به زمینی ۱۶ تا ۱۷ هکتاری نیاز است.

وی در پایان گفت:  تامین زمینی به این وسعت در توان شهرداری کرج نیست و امیدواریم  با همکاری اداره کل راه و شهرسازی البرز  تخصیص زمین برای بازار دوم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.