قزوین_ علیرضا وارثی با بیان اینکه طرح شکرانه سلامت در ماه رمضان اجرا می شود، اضافه کرد: براساس این طرح، کارکنان ادارات از طریق اهداء ۴ رقم آخر فیش حقوقی و یا رقم های دلخواه از طریق حوزه مالی مبالغ را جمع آوری و به حساب مشارکتهای بهزیستی واریز می کنند.

طرح شکرانه سلامت در قزوین اجرا می شود

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برنامه های مختلفی در ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل بهزیستی استان از جمله  تبلیغات و اطلاع رسانی در اصحاب رسانه برای جلب و جذب مشارکتهای مردمی،  مکاتبه با ادارات و خیرین محترم به منظور جلب و جذب مشارکتهای مردمی، اجرای طرح ضیافت مهر با حضور استاندار محترم و معاونین محترم استاندار، نمایندگان محترم مجلس، امام جمعه قزوین  و مسئولان استانی در راستای بازدید از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی برای مرتفع نمودن مشکلات و نیازهای افراد تحت پوشش برگزار می شود.

وی افزود: همچنین  تهیه سبد غذایی،  برگزاری مراسم افطاری خاص فرزندان شبانه روزی توسط خیرین و معرفی رایگان مددجویان به پزشکان محترم داوطلب از جمله برنامه های پیش بینی شده در ماه ضیافت الهی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح کودکان حامی بیان کرد:  در این طرح فرزندان تحت پوشش در سنین متفاوت (تولد تا ۱۸ سالگی ) توسط افراد خیرخواه، در زمینه های تحصیلی، درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار گرفته و ماهانه مبالغی به حساب آنان واریز می کنند.

وارثی یادآور شد: طرح داوطلبین یکی دیگر از طرح هایی است که اجرا می شود و در این طرح، داوطلبان یکی از اهرم های موثر و یکی از بزرگ ‌ترین سرمایه سازمان بهزیستی و ستون اصلی آن هستند که یکی از روش‌های کمک به سازمان  فعالیت داوطلبانه است؛ به عبارتی فعالیت داوطلبانه در سازمان یکی از چند فعالیت موجود در سازمان است که  از نظر مهم بودن آن در صدر برنامه دیگر قرار دارد و دارای ارزش و اهمیت زیادی از حیث اقتصادی و سود رسانی به جامعه هدف سازمان را دارد که خیرین جامعه، جامعه پزشکان، گروه های نظام مهندسی، آموزشی فرهنگی، فنی و حرفه ای و سایر داوطلبان و سروران که در این امر خیر شرکت می کنند.

 وی با بیان اینکهطرح شکرانه سلامت در ماه رمضان اجرا می شود، اضافه کرد: براساس این طرح، کارکنان ادارات از طریق اهداء ۴ رقم آخر فیش حقوقی و یا رقم های دلخواه از طریق حوزه مالی مبالغ را جمع آوری و به حساب مشارکتهای بهزیستی واریز می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در بخش دیگری از آغاز طرح ضیافت مهر ویژه مددجویان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: طرح ضیافت مهر به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه مددجویان تحت پوشش این اداره کل آغاز شده است که هر سال در ماه مبارک رمضان با هدف دیدار با مددجویان، آشنایی مدیران دستگاههای اجرایی با فعالیت های بهزیستی، اطلاع از وضعیت زندگی و مشکلات مددجویان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنها اجرا می شود.

وارثی گفت: در قالب این طرح، سبدهای حمایتی از سوی خیران و مردم شامل کالاهای اساسی مورد نیاز مددجویان و خانوارهای تحت پوشش با همکاری واحد مشارکت های مردمی بهزیستی جمع آوری می شود و ارزش ریالی هر سبد غذایی حداقل دو میلیون و پانصد هزار ریال است.

وی مطرح کرد: این کمک ها در ۲ قالب بن کارت و سبد غذایی شامل برنج، خرما، پنیر، ماکارونی، روغن، سویا و مرغ بین مددجویان توزیع می شود که ضیافت افطاری در مراکز توانبخشی، بازدید از منازل مددجویان با حضور مسئولان عالی رتبه به همراه ارایه سبد غذایی و برطرف کردن نیازهای درمانی، جهیزیه و مسکن از برنامه های طرح ضیافت مهر ویژه مددجوان بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.