۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 656177

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، کارخانه کمپوست این شهر با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی راه‌اندازی می‌شود.

کارخانه کمپوست سبزوار راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر محمدی در نشست خبری که در محل ساختمان شورای شهر سبزوار برگزار شد، عنوان کرد: احداث کارخانه کمپوست با هدف تفکیک کامل زباله و حفظ محیط زیست است که با اجرای آن هزینه‌های پسماند نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین پس از ایجاد کارخانه کمپوست واحدهای تولیدی مرتبط با تفکیک تبدیل در بخش‌های تولید نایلون، سبد میوه و کاغذ ایجاد می‌شود که رونق اشتغال را در پی دارد.

محمدی گفت: هم اینک روزانه حدود ۱۵۵ تن زباله در شهر سبزوار تولید می‌شود که ۸۵ درصد آن به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شوند.

نبود مکان دائمی عرضه و فروش کالا

وی همچنین با اشاره به نبود مکان دائمی عرضه و فروش کالا در سبزوار گفت: احداث نمایشگاه دائمی سبزوار در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در بلوار توحید در دستور کار قرار گرفته که با ایجاد آن علاوه بر رفاه و آسایش مردم، کسب و کار نیز رونق بیشتری می‌یابد.

محمدی عنوان کرد: طرح تفصیلی این شهر مربوط به سال ۸۴ است، نبود طرح تفصیلی جدید از خلاهای جدی توسعه شهر سبزوار است بنابراین این طرح در شورای اسلامی دوره پنجم بر مبنای نیازهای جدید شهر تدوین و برای تصویب به استان ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به رویکرد جذب مشارکت مردمی ادامه داد: تاکید ما بر افزایش مشارکت مردم در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی گفت: در همین راستا موضوع احداث پارک‌ها با همیاری شهروندان در دستور کار قرار گرفته چنان که در سال گذشته ۱۰۰ کوچه شهر با مشارکت مردم آسفالت شده و یک شهر بازی سرپوشیده به بهره‌برداری رسیده و ایجاد رستوران سنتی در باغ ایرانی در دست اجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران گفت: تاکنون نشست‌هایی با روسای دانشگاه‌های این شهر، اتاق اصناف، تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و هنرمندان برگزار و کمیته بانوان نیز راه ‌ندازی شده است.

محمدی گفت: همچنین شورای شهر با هدف جذب گردشگران، خانه‌های تاریخی را بازگشایی کرده و با اجرای آیین‌های سنتی شهرستان در مکان‌های تاریخی زمینه افزایش بازدید گردشگران فراهم شده است.

وی بیان کرد: احداث کمربند شرق - شمال - غرب شهر سبزوار به طول ۱۰ کیلومتر با هدف جلوگیری از حاشیه‌نشینی، دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری و کاهش ترافیک در دست اجراست که تاکنون بزرگراه هشت بهشت و ابریشم آن به بهره‌برداری رسیده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.