۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 656179

مجری طرح گندم کشور اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون خرید تضمینی گندم از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن در ۸ استان کشور عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری‌پور از پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران پس از ثبت اطلاعات خرید در سامانه خبر داد و افزود: این حجم از گندم خریداری شده به ارزش دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان در سامانه خرید ثبت شده که یک هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان آن با عاملیت بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی افزود: خرید گندم با کیفیت از استان های ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمان و هرمزگان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش عملکرد تولید در واحد سطح بوده است گفت: خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی ، شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حال انجام است.

اسفندیاری پور افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت، هر کیلوگرم گندم معمولی - نان با قیمت ۱۷۲۵ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی خطاب به کشاورزان توصیه کرد: برای کشت دوم، بقایای کاه و کلش داخل مزارع را آتش نزنند زیرا ماندگاری آنها در مزارع موجب حاصلخیزی خاک می‌شود.

مجری طرح گندم کشور گفت: خوزستان با خرید یک میلیون تن، بوشهر ۱۱۵ هزار تن، ایلام ۱۰۵ هزارتن، جنوب کرمان ۷۲ هزارتن و فارس ۵۵ هزارتن رتبه اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

وی پیش بینی کرد: امسال تولید گندم ۱۴ میلیون تن باشد که از این میزان نزدیک ۱۲ میلیون تن آن توسط دولت خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.