نخست‌وزیر سوریه اعلام کرد نبرد آزادسازی استان ادلب آغاز شده است و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از انجام این عملیات شود.

 نخست‌وزیر سوریه: نبرد آزادسازی ادلب آغاز شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه، روز گذشته طی سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: «عملیات آزادسازی استان ادلب با همت نیروهای مسلح‌مان آغاز شده است و هیچ دیوار و پرده‌ای مانع آن نخواهد شد؛ هرچند بازی‌های غرب و یا گروه‌های تکفیریِ عامل آن در این استان زیاد است ولی در نهایت نور به ادلب راه پیدا خواهد کرد... همان‌گونه که وضعیت در مناطق خارج از کنترل دولت در شرق کشور نیز این‌گونه خواهد شد».

ارتش سوریه از چند روز پیش عملیات نظامی را علیه گروه‌های معارض مسلح، که کنترل برخی مناطق در حومه‌های حماه و ادلب را در دست دارند، آغاز کرده است.

خمیس گفت: «سوریه برای مقابله با استعمار غرب به‌رهبری ایالات متحده آمریکا وارد جنگ اقتصادی جدیدی شده، هدف سوریه در این جنگ در هم شکستن محاصره آمریکا است که با هدف فشار اقتصادی بر سوریه و تحریک مردم کشور علیه دولت صورت می‌گیرد به‌ویژه این‌که نشانه‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی، با فعالیت دوباره صدها کارگاه و کارخانه تولیدی، و نیز بهبود تدریجی صادرات سوریه آشکار شده است».

وی در ادامه گفت: «مقابله با محاصره آمریکا و همپیمانانش، در نوع خود جنگی است که اقدامات غیرمتعارفی را برای تأمین نیازهای وارداتی و غیروارداتی کشور می‌طلبد و نیازمند آن است که درخصوص شیوه‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از منابع بازنگری کلی انجام شود. دولت نیز از چند ماه قبل با توجه به باورهایش به توانمندی‌های مؤسسات و مردم خود در عبور از این مرحله و موفقیت در فائق آمدن بر پیامدهای محاصره، تلاش‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد».

نخست‌وزیر سوریه گفت: «به‌رغم محاصره شدیدی که از سوی طرف‌های متخاصم و در رأس آنها دولت آمریکا اعمال می‌شود، دمشق با وجود تغییر در راهکارها و شیوه‌های اجرایی، همچنان سیاست خود، که مبتنی بر به‌حرکت درآوردن چرخ تولید کشور برای توسعه کمی و کیفی کالاهای تولید داخل، تقویت فضای قانون‌گذاری، مدیریتی و فنی در بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی، آغاز عملیات توسعه‌ای گسترده برای بهبود محیط کار و خدمات در بیشتر استان‌ها به‌ویژه در مناطق تازه‌آزادشده را دنبال می‌کند».

سوریه با بیش از ۲۰  بسته تحریم‌های آمریکایی و اروپایی مواجه است که آخرین آنها تصویب «قانون قیصر» است که به‌موجب آن، تمامی طرف‌هایی که با نظام دمشق معامله اقتصادی دارند و یا منابع مالی را برای آن فراهم و یا هواپیماهای خطوط هوایی سوریه یا قطعات یدکی آنها را تأمین می‌کنند و در پروژه‌های عمرانی و مهندسی دولت سوریه نقش‌آفرینی و یا از بخش انرژی سوریه حمایت می‌کنند، تحت تحریم آمریکا قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.