مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی فرسوده در سال گذشته از چرخه حمل و نقل عمومی خراسان رضوی خارج شد.

خروج بیش از ۴ هزار خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری خارج شدن بیش از ۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی خراسان رضوی در راستای کاهش آلودگی هوای استان گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و ۳۸ دستگاه تاکسی از رده خارج شده اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۵۰ واحد صنعتی ملزم به اجرای خود اظهاری درموضوع پایش هوا شدند و دراین خصوص ۶۷ واحد آلاینده شناسایی و اعمال قانون شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۱۰ صنعت بزرگ استان تحت پوشش سامانه پایش بر خط خروجی دودکش است و در سال گذشته ۱۹ واحد اقدام به نصب و یا اصلاح سیستم کنترل  آلودگی هوا درسطح استان کردند.

همتی به ۱۳۷ مورد پایش درزمینه فعالیت مراکز معاینه فنی خودروی سبک و سنگین اشاره کرد و افزود: سه مرکز نیز به دلیل تخلف و آلایندگی به مرجع قضایی هدایت شده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس نمونه برداری و آنالیزهای صورت گرفته سوخت توزیع شده درشهر مشهد و استان، از استاندارد لازم برخوردار نیست و نیازمند پیگیری اعضاء متولی در این کارگروه است.

ضرورت تأمین کامل سوخت گاز نیروگاه طوس مشهد

وحید قربانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه بر ضرورت پیگیری تأمین کامل سوخت گاز نیروگاه طوس مشهد تأکید کرد و گفت: تأمین سوخت یورو ۴ مطابق با استانداردهای مطرح بایستی پیگیری شود.

وی ادامه داد: پیگیری اجرای طرح LEZ درکلانشهر مشهد از مصوبات این نشست است که باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره بر موضوع نوسازی ناوگان فرسوده حمل بار و مسافر درون شهری توسط ارگان‌های مرتبط گفت: طبق تصمیم این کارگروه، شهرداری با همراهی دیگر متولیان مسئول پیگیری این مصوبه خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.