یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته، با همکاری و مشارکت خیرین، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی از بند زندان رهائی یافتند.

آزادی ۱۸۲ نفرمحکوم مالی با کمک خیرین استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دادگستری استان، محمدرضا حبیبی درجشن گلریزان ستاد دیه استان یزد اظهارداشت: مبلغ بدهی این افراد بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان بود،که با تلاشی که در ستاد دیه صورت گرفت، ۳۵ میلیارد تومان، رضایت شکات اخذ شد و با ۵ میلیارد تومان این افراد از بند رهائی یافته اند.

وی بیان داشت: در سال جاری ۱۲ نفر زندانی مرتبط با پرداخت دیه، ۱۱۵ نفر در رابطه با چک برگشتی و مرتبط با نوسانات اقتصادی و ۹۳ نفر نیز مرتبط با بدهی های مهریه و نفقه می باشند که باید تلاش شود مقدمات فراهم نمودن مبالغ بدهی و همچنین اخذ رضایت شکات تا آزادی تمامی مددجویان جرائم غیر عمد انجام پذیرد.

حبیبی همت خیران یزدی و روحیه گذشت و ایثار را در استان قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته تنها یک نفر به تنهائی با پرداخت مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان مقدمات آزادی ۲۴ نفر را به صورت یکجا فراهم کرد و حتی اجازه نداد که نامی از او برده شود.

وی ماه رمضان را ماه حلاوت و شیرینی بندگی ذکر کرد و افزود : در یک حُسن سلیقه بسیار زیبا در یک جشن معنوی، فرصتی برای گره گشائی از خلق و گلریزان فراهم می شود.

حبیبی خاطر نشان ساخت: از ماه رمضان به عنوان ماه غفران الهی یاد می شود اما باید وسیله غفران را خود بندگان فراهم نمایند که کمک به آزادی مددجویان جرائم غیرعمد خود، یکی از این فرصت هاست.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام، گفت: بر اساس روایتی از امام رضا علیه السلام که مستند از لسان نبی اکرم اسلام رسیده است، خواب و نفس در ماه رمضان ثواب تسبیح دارد و قرائت یک آیه از قران ثواب یک ختم قران در ماه های عادی تعلق می گیرد، لذا توصیه موکد اساتید اخلاق به دستگیری از واماندگان و افتادگان و نیازمندان است که این کار در ماه رمضان از اجر و پاداش مضاعف برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوع را از جمله فرهنگ های متعالی در کشور دانست و گفت: این فرهنگ و تفکر متعالی که همواره کمک به هم نوع را مدنظر دارد، خصلتی است که امروزه در بسیاری از کشورها مرده است و برخی نیز بسیار تلاش می کنند تا کشور ما را هم به همان وضعیت دچار کنند.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضوراستاندار یزد و تعدادی از مدیران استانی و خیرین برگزار شد مبلغ حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال به صورت نقد و تعهد جمع آوری گردید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.