داستان تاکسی‌های اینترنتی چند سالی می‌شود با راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی با نام و نشان‌های مختلفی شکل گرفته است. تاکسی‌هایی که به ادعای دست‌اندرکاران آن‌ها هم برای مسافر سود دارد و هم درآمدزایی خوبی برای رانندگان آن‌ها.

گرانی، مسافر تاکسی‌های اینترنتی شد

با آمدن سرویس‌های اینترنتی تاکسی، به نوعی برخی از صنوف هم راستا با این خدمت مانند تاکسی‌های درون شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها بیشترین نارضایتی را از این اتفاق داشته و دارند، چراکه آن‌ها معتقدند تاکسی‌های اینترنتی در روند کارشان خلل ایجاد می‌کنند و بازار کار آن‌ها را کساد می‌کنند. در این بین البته مشتریان تاکسی‌های اینترنتی قالباً از نحوه سرویس‌دهی و میزان هزینه دریافتی که این تاکسی‌ها دارند، ابراز رضایت داشته‌اند، چراکه برای خدمات‌دهی در مسیری مشخص هزینه‌هایی که پرداخت شده کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

با این تفاسیر اقبال مردم به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی هر روز بیشتر و بیشتر شده تا جایی که در حال حاضر سهم بسزایی از بازار نقل و انتقال مسافران درون شهری را در اختیار خود گرفته‌اند.

با اینکه میزان رضایتمندی مشتریان از هزینه‌هایی که برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی می‌پردازند، نخستین شرط برای روی آوردن به آن‌ها بوده است، اما شنیده می‌شود در شرایط کنونی و البته بعد از سال جدید نرخ خدمات تاکسی‌های اینترنتی با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

 ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه‌ها

یکی از شهروندان مشهدی که گویا برای رفت و آمد از خانه تا محل کارش و برعکس از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کند در این خصوص می‌گوید: من از زمانی که بحث تاکسی‌های اینترنتی راه‌اندازی شده است به دلیل سهولت، در دسترس بودن و بویژه هزینه کمتری که پرداخت می‌کردم از این سیستم استفاده می‌کنم که در این مدت تا قبل از سال جدید هزینه‌هایی که برای رفت‌وآمد در زمانی مشخص پرداخت کردم تقریباً یکی بوده است، ولی به یکباره بعد از سال جدید تعرفه‌هایی که برای استفاده از تاکسی اینترنتی پرداخت می‌کنم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است به گونه‌ای که در برخی مواقع افزایش ۱۰۰ درصدی یا بیشتر از آن را هم داشته است!

وی در ادامه می‌افزاید: مزیت خوبی که تاکسی‌های اینترنتی برای من و سایر مشتریان آن‌ها تاکنون داشته است بحث پائین بودن هزینه خدمات آن‌ها نسبت به تاکسی‌های درون شهری یا تاکسی‌تلفنی‌ها بوده است، اما حالا با حساب و کتابی که انجام می‌دهم فرق چندانی در این مورد ندارند و افزایش قابل ملاحظه‌ای در دریافتی وجه از مشتریان داشته‌اند. با این شرایط اگر قرار باشد پولی که به تاکسی‌های اینترنتی پرداخت می‌شود با سایر تاکسی‌ها برابری کند قطعاً اقبالی که اکنون تاکسی‌های اینترنتی در بین مردم دارند را از دست خواهند داد و شاهد افت قابل ملاحظه مشتریان خواهند شد.

 افزایشی که مشهود نیست

 شهروند دیگری با اشاره به اینکه وجود تاکسی‌های اینترنتی و رقابتی که در بازار نقل و انتقال درون شهری مردم به وجود آمده است قابل توجه و به سود مشتریان می‌داند، می‌گوید: من زمان‌های زیادی از تاکسی‌های اینترنتی برای رفت و آمد داخل شهر استفاده کرده و می‌کنم، چون برای من بحث هزینه‌ای که پرداخت می‌کنم اهمیت قابل توجهی دارد و این تاکسی‌های اینترنتی هستند که با کاهش هزینه‌ها موجب شده‌اند تا مردم با پرداخت پول کمتری خدمات سایر تاکسی‌ها را دریافت نماید.

وی در ادامه در مورد افزایش تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی از ابتدای سال اظهار داشت: دریافت خدمات در برخی از ساعات روز و در شرایطی خاص همچون زمان بارندگی با افزایش روبه‌رو بوده و هست.

  طفره رفتن مدیرعامل تاکسیرانی از پاسخگویی

در مورد آنچه که این روزها پیرامون تاکسی‌های اینترنتی می‌گذرد و نیز ایجاد سؤالات دیگری در این حیطه، چند باری با علوی مقدم، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد تماس گرفتیم تا در این زمینه با وی صحبت کنیم که در تماس‌های اول هر بار پاسخگویی را به ۱۰ یا ۲۰ دقیقه بعد موکول کرده و در نهایت تماس‌های بعدی خبرنگار ما را بی پاسخ گذاشت! در این بین چه چیزی وجود دارد که مدیرعامل تاکسیرانی مشهد از پاسخگویی طفره رفته، سؤالی است که علوی‌مقدم می‌بایست جواب آن را بدهد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.