رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ضمن تشریح برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان از برپایی همایش «مادر امت» خبر داد و گفت قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان موفق شد در یک شب ۲۵۰ میلیارد تومان به نفع مردم سیل زده جمع آوری کند.

جمع آوری ۲۵۰ میلیارد تومان به نفع مدارس سیل‌زده در یک شب

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری تشریح دو ویژه برنامه «همایش بین المللی مادر امت» و «مسابقه عکاسی گل و دل» با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در محل این سازمان برگزار شد.

اوحدی در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری و رویکردهای این مجموعه در ایام رمضان اظهار کرد: تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری صادر شده است، توجه به ماه مبارک رمضان و موضوعیت آن و مناسبت‌هایی که در این ماه داریم، پرداختن به شعار سال و حمایت از سیل زدگان از برنامه های اصلی این سازمان است که نگاهی جدی به آن دارد و با این ۵ رویکرد ۳۰ عنوان برنامه در قالب ۱۲۰۰ اجرا در ایام ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

وی در ادامه با تشریح این برنامه ها افزود: برنامه «در آستان جانان» با همکاری سازمان خدمات اجتماعی شهرداری برگزار می‌شود که براساس آن مجوز برگزاری ۹ بازارچه را در ۹ منطقه تهران گرفته شد و شاهد استقبال غیرقابل پیش بینی از سوی مردم بودیم و خوشبختانه طرح بسیار موفقی شده است. سال گذشته برای نخستین بار سفره ساده افطاری در میدان آئینی امام حسین(ع) را داشتیم با تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج سفره ساده افطاری برگزار شد و امسال نیز شاهد حضور خیرین در این سفره ها هستیم. ضمن این که امسال علاوه بر میدان آئینی امام حسین(ع) در فرهنگسرای ولا و ایستگاه جوانمرد قصاب نیز سفره ساده افطاری برپا می شود و ویژگی این حرکت فرهنگی این است که تمام هزینه‌های آن بدون اخذ یک ریال از بودجه دولت پرداخته می‌شود و تنها این خیرین هستند که این سفره ها را برپا می کنند.

اوحدی یادآور شد: برنامه ویژه «رهروان سحر» عمدتاًدر مناطق جنوب تهران برگزار می شود و این بار خانواده ها میزبان روزه داران هستند و مردم در پارکینگ و حیاط منازلشان بسیاری از پاکبانان، نیروهای اورژانس، آتش نشانی و ... را میهمان سفره سحری می‌کنند و امسال این برنامه را در ۲۲ منطقه تهران توسعه دادیم. همچنین همایش روزه اولی ها در ۲۲ منطقه تهران برگزار می‌شود و آیین تجلیل آن نیز در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در پردیس خاوران برگزار خواهد شد.

وی افزود: چهارمین دوره بچه‌های محراب هم امسال برگزار خواهد شد که طی آن نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال که موذن و مکبر هستند تجلیل خواهند شد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری برنامه های هنری هم در نظر گرفته که یکی از آنها ویژه برنامه «صفر سحر» است که از هنرمندان ۱۰ استان که چاوش خوانی، رمضانی خوانی و سحوری خوانی می‌کنند دعوت شده که هر شب در فرهنگسرای ارسباران اجرا داشته باشند و این بخش هم خوشبختانه بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و با استقبال بی‌سابقه‌ای روبرو شده است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نمایشگاه «چهل آینه» شامل تصویرهای قرآنی است و در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود و شامل آثاری است که آنها را از موزه ملک به امانت گرفته و به این نمایشگاه منتقل کردیم. همچنین سه برنامه ما به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما روی آنتن می رود. برنامه «سفره ساده افطار» به صورت مستقیم از میدان امام حسین(ع) از شبکه امید پخش می‌شود، «هرشب سحر» از باغ موزه هنر روی آنتن شبکه سحر می رود و برنامه «جشن دعوت» که در پردیس خاوران برگزار می شود نیز از یکی دیگر از شبکه ها پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در گالری مریم، نگارخانه لاله و موزه سندوزی هم آثار خطاطی و آبرنگ هنرمندان را خواهیم داشت و در موزه امام علی(ع) نیز طبق سنت هرساله بخشی از آثار موزه از مخزن خارج شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد و نمایشگاه «نگارگران خیال» که به نقاشی های قهوه خانه ای اختصاص دارد، برگزار می شود. در فرهنگسرای ابن سینا نیز برنامه ویژه تصویرگری قرآنی را خواهیم داشت.

اوحدی گفت: یک برنامه ویژه ای که امسال به همت فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود، مسابقه «گل و دل» ویژه عکاسانی است که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند و عکاسی کردند. آنها می توانند آثار خود را به این فرهنگسرا ارسال کنند. از این عکس ها نمایشگاهی برگزار خواهد شد که عواید حاصل از فروش آنها به مردم سیل زده اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما برپایی همایش «عمری با قرآن» است که طبق آیین هر سال ۶ نفر قرآن پژوه، شاعر، هنر مند قرآنی و بانوی اهل قرآن از ۶ استاد تجلیل می‌شد اما امسال ۷ نفر تقدیر می شوند که خانواده شهید کاشفی از مدافعین حرم نیز در این میان حضور دارند. قصه گویی قرآنی، برپایی کرسی‌های قرآنی، تصویرگری و نقاشی و ... از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام ماه رمضان است.

اوحدی در ادامه عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما همایش «مادر امت» است که به مناسبت رحلت حضرت خدیجه(س) ساعت ۱۰ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در میدان امام حسین(ع) با حضور میهمانان ویژه و خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: از دیگر فعالیت هایی که امسال انجام دادیم ایجاد قرارگاه فرهنگی در حمایت از سیل زدگان بود که این قرارگاه هر سه شنبه یک جلسه برای بررسی عملکرد این نهاد برگزار می کند. اتفاقات بسیار خوبی در این قرارگاه رخ داده که اهدای بیش از ۱۸ هزار بسته فرهنگی، تشکیل بیش از ۲۵ قرارگاه فرهنگی و تأسیس خانه‌های کودک در مناطق سیل زده تنها بخشی از این فعالیت هاست. همچنین در همایشی که به همت سازمان نوسازی مدارس و این قرارگاه برگزار شد در یک شب ۲۵۰ میلیارد تومان توسط مردم برای نوسازی مدارس جمع آوری شد. قرار است طی هفته های آتی در پردیس گالری ملت به همت خیرین و با مشارکت هنرمندان همایشی را برگزار کنیم که آثار تجسمی هنرمندان مطرح و آثار ورزشی ورزشکاران بین‌المللی در معرض فروش به نفع سیل زدگان قرار گیرند.  

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.