گیلان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: آبی که در سد لاسک احصا خواهد شد در فصل سیلابی ذخیره و در فصل خشک رهاسازی خواهد شد.

سد لاسک، آب را در فصل سیلابی ذخیره خواهد کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ، وحید خرمی گفت: بحث‌های اجتماعی،پیوست زیست محیطی و … همه در مطالعات سد وجود دارد و اگر نباشد مجوز احداث سد صادر نمی‌شد.

خرمی  در خصوص تضمین حق آبه زیست محیطی با اشاره به اینکه در فصل تابستان از سد سفیدرود آب رهاسازی می شود و دلیل آن هم بحث های محیط زیستی است، ادامه داد: وقتی سد باشد نباید مسیر پایاب سد خشک شود و بر اساس دستورالعمل و حق آبه زیست محیطی تعریف شده در سد لاسک یعنی ۷۵ درصد از آب مخزن مربوط به مسایل زیست محیطی است حتی در زمان ذخیره سازی آب کشاورزی، این آب باید رها شود.

وی ادامه داد: باید به ۳۰۰ هزار کشاورز پاسخگو باشیم و ده سال است که مستقیما در زمینه آبیاری و تامین آب فعالیت داریم و دغدغه کشاورزان را به خوبی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که مربوط به آب است باید احصا شود و طرح سد لاسک نیز به تازگی شروع شده و این گونه نیست که پیش از شروع این طرح جلسات مختلفی برگزار کنیم و باعث تشویش اذهان عمومی بشویم بلکه زمانیکه طرح مصوب شود، مشخص است که چه کاری صورت خواهد گرفت.

خرمی خاطرنشان کرد: جامعه هدف کاملا مشخص است ،۶ روستایی که باید تخلیه می‌شدند به سه روستا تقلیل یافته‌اند. این روستاها دهیاران، بخشدار و روسای شورا دارند که می‌توانیم جلسات مشترکی برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: اگر در خصوص عمق تالاب و آلاینده‌های فاضلاب صحبتی وجود دارد باید با نهاد و متولی آن صحبت شود.

وی در خصوص آب بندان ها در استان گفت: در زمینه آب‌بندان ها طرح ها و برنامه‌هایی وجود دارد و آب بندان‌های گیلان به تنهایی پاسخگوی نیاز مصرف آب کشاورزی نیستند. مساحت کل آب بندان‌های استان حدود ۹ هزار هکتار است و آبی که در سد لاسک احصا خواهد شد در فصل سیلابی ذخیره و در فصل خشک رهاسازی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.