البرز - مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با اعلام اینکه در حال برقی سازی وسائل نقلیه در کشورهستیم، گفت: در درجه اول برقی سازی تاکسی ها مدنظر است وپس از آن به ترتیب اتوبوس ها وخودروهای شخصی در دستور کار است.

برقی‌سازی وسائل نقلیه کشوردر آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس علی آبادی پیش از ظهر امروز دوشنبه در بازدید مسئولان استانی البرز از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در شهرستان فردیس اظهار کرد: لوکوموتیو یک محصول استراتژیک و راهبردی بوده بلکه محصولی است که نبود آن می تواند در چرخه زندگی و رفاه اجتماعی سبب بروز مشکلاتی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور اراده کردند که این ماشین فوق العاده مهم در داخل کشور تولید و بومی شود، افزود: اکنون زحمات گذشتگان ما به ثمر نشسته است و امروز صاحب فناوری در این عرصه هستیم و از این حیث کشورمان بی نیاز است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: ما در رابطه با تولیدات لوکوموتیو همچنان با دنیا در تعامل بوده و هستیم اما با خوداتکایی می توانیم نیاز کشور را در زمینه لوکوموتیوهایی از جمله مسافری، برقی مدرن، باری، تونلی و مانوری و یا واگن های مترو تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه انواع تولیدات ما در همین مجموعه طراحی شده و به ساخت می رسد، گفت: در خصوص تامین مواد اولیه هم ایران کشور بزرگی است و منابع عظیمی در اختیار ما است.

علی آبادی با بیان اینکه سرمایه گذاری های وسیعی در حوزه های مختلف از جمله صنعت در کشور ما اتفاق افتاده است و همه از صنایع فولاد گرفته تا صنایع ماشین کاری، تمام نقاط کشور پشتوانه ما هستند گفت: خود مجموعه گروه مپنا نیز یکی از بزرگترین تشکیلات صنعتی خاورمیانه است.

مدیرعامل گروه مپنا با تاکید بر اینکه به دنبال فراهم کردم ایمنی بیشتر برای مردم و رفع نیاز کشور هستیم، توضیح داد: ظرفیت تولید در این کارخانه ۸ لوکوموتیو در ماه است و در حال حاضر تنوع در تولیدات محصولات داریم.

وی تصریح کرد: تولید ۴ لوکوموتیو مسافری و باری را در خط داریم و برنامه ریزی ما این است که تولید واگن های مترو را  که واگن های خود کشش است طبق یک برنامه ریزی گسترده آغاز کنیم.

علی آبادی در بخش دیگری در خصوص برقی سازی وسائل نقلیه در کشور گفت: این یک نهضت جهانی برای کنترل گازهای گلخانه ای در دنیا است و همه برای کاهش شدت انرژی کار می کنند و ما نیز باید برای برقی سازی گام برداریم.

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه اشاره کرد: در درجه اول برقی سازی تاکسی ها مدنظر است،   سپس برقی سازی اتوبوس ها و بعد از آنها انجام این فرآیند برای خودروهای شخصی را مدنظر داریم و اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت های این اقدامات در کشور هستیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر خطوط ریلی کشور دیزل الکتریک بوده و مستعد تبدیل شدن به تمام الکتریک هستند، شرکت مپنا برای نمونه برنامه ریزی را برای خط تهران- مشهد در دست اقدام دارد و بزودی عملیات اجرایی آن سرعت خواهد گرفت.

علی آبادی اضافه کرد: برای دیگر خطوط ریلی کشور نیز در حال مذاکره با راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم و برقی سازی حرکتی گسترده است که در سایه آن ایجاد مشاغل زیادی در کشور برای جوانان را خواهیم داشت.

وی درپایان گفت: در  مجموعه و گروه تولیدی ما در البرز امور مربوط به خودروهای برقی در حال انجام است و بزودی گزارش آن را به مردم ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.