البرز - فرماندار فردیس با اشاره به اینکه انتزاع فردیس از کرج از لحاظ تقسیمات سیاسی انجام شده است، گفت: انتزاعی که ما مد نظر داریم جداسازی کامل شهرداری فردیس از کرج است که اقدامات کارشناسی آن انجام شده است و نگرانی در خصوص مشخص بودن محدوده شهری نداریم.

جداسازی کامل شهرداری فردیس از کرج را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، ابوالفضل اینانلو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در شهرستان فردیس با اشاره به اینکه این مجموعه گروهی خاص در کشور است که حضور مقام معظم رهبری در سالیان قبل در این مجموعه نشان از میزان اهمیت آن درکشوراست، گفت: در مجموعه مپنا ۱۷ هزار نفر اشتغال مستقیم دارند که ۷ هزار نفر آن در البرز و شهرستان فردیس ساکن است  و از نیروهای متخصص و جوان البرزی بهره گرفته شده است.

وی افزود: هدف ما تسهیل روند تولید تسهیل است چراکه رفع موانع را در جریان استان و شهرستانی دنبال می کنیم واستاندار دستور ویژه به مدیران کل داده است تا در حوزه مالی و مسائل اقتصادی از حوزه صنعت حمایت شود.

فرماندار فردیس با اشاره به اینکه مپنا نیز از کارخانه های بزرگ در خاورمیانه است و تولیدات خاص و ویژه دارد، گفت: یکی از هدف های مهم در استان حمایت از بخش صنعت و تسهیل امور فعالان این عرصه است تا به اشتغال برسیم همانطور که اکثر فعالان در این مجموعه اکنون از ساکنین فردیس هستند.

فرماندار شهرستان فردیس به میزان آلایندگی محیط زیستی صنایع بزرگ  فعال در فردیس اشاره کرد و گفت: در مورد مجموعه مپنا هیج اثر ضد محیط زیست در مجموعه مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا وجود ندارد و طبق استعلامات محیط زیست هیچ آلایندگی ندارد.

وی در مورد آلایندگی که در گذشته نیروگاه شهید متتظر قائم فردیس برای این شهرستان داشته است، گفت: علت آن استفاده از سوخت مازوت بود که در حال حاضر بطور کامل قطع شده است، اکنون از سوخت های مضاعف در این نیروگاه استفاده می شود و می خواهند مازوت های مضاعف را در اختیار نیروگاه های دیگر که از این سوخت استفاده می کنند قرار دهند.

اینانلو به فعالیت های واحدهای صنعتی در سیمین دشت و مجموعه نور نیز اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری ایجاد شهرک های صنعتی دیگرهستیم تا بصورت قانونی وارد عرصه فعالیت شوند و به تبع با شروع کار این مجموعه ها رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اینکه انتزاع فردیس از کرج که از لحاظ تقسیمات سیاسی انجام شده است، گفت: انتزاعی که ما مد نظر داریم جداسازی کامل شهرداری فردیس از کرج است که اقدامات کارشناسی آن انجام شده است و نگرانی در خصوص مشخص بدون محدوده شهری نداریم.

اینانلو  اضافه کرد: کل ارزش افزوده ای که برای شهرداری های فردیس، مشکین دشت و دهیاری های فرخ آباد و زیبادشت واریز می شود بر اساس جمعیت شهرستان فردیس است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری مرکزی و مناطق یک و دو را در فردیس داریم، افزود: انتزاعی که جداسازی ماشین آلات و تجهیزاتی از جمله اتش نشانی شهرداری فردیس از کرج را داشته باشد برای ما مدنظر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.