البرز - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اعلام اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می شود، گفت: بخش عمده مواد مخدر در کشور افغانستان است که سطح زیر کشت آن از وسعت چندین کشور بیشتر است و به سمت اروپا ترانزیت می شود.

سالانه بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز دوشنبه در بازدید از مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش چهارباغ استان البرز با اشاره اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، گفت: تلاش می شود در چهارموضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر، درمان اعتیاد، کاهش آسیب و پیشگیری از همه ظرفیت ها و ابزارها در کشور استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مبارزه با مواد مخدر می کنیم اما متاسفانه تحریم های جهانی اثرگذار است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مبارزه بین المللی با موادمخدر انجام می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از مواد مخدر برای ترانزیت به سمت اروپا است و ما برای دنیا مبارزه می‌کنیم چراکه حرف ما با دنیا این است که با توجه به اینکه مرکز مبارزه، همایش‌ها و نشست‌های بین‌المللی با موضوع مواد مخدر در ایران است و جوانان ایرانی زیادی در این راه به شهادت رسیده اند چرا باید علاوه بر نظاره‌گر بودن مانع تراشی کنند.

مومنی خاطرنشان کرد: بخش عمده مواد مخدر در کشور افغانستان است که سطح زیر کشت آن از وسعت چندین کشور بیشتر است  و به سمت اروپا ترانزیت می شود لیکن میزان کشفیات کشور مبدا کمتر از یک سوم ایران است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: متاسفانه تحریم‌ها تاثیر زیادی در همه بخش‌ها چه مبارزه با عرضه مواد مخدر، چه درمان و چه پیشگیری و در همه ابعاد اثر گذاشته و خواهد گذاشت.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می شود و به طور میانگین  حدود ۱۰ درصد کشفیات کشور در مرکز سپکا پلیس مواد مخدر ناجا (سگهای مواد یاب) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.