تا کنون هرگز دو تیم اول لیگ برتر این قدر امتیاز جمع نکرده بودند و هیچگاه دو تیم اول جدول اینقدر کم شکست نخورده بودند اما در این رقابت نفس‌گیر سرانجام سیتی بود که زودتر از خط پایان گذشت.

جام دست سیتیزن‌ها است؛ فقط با ۱۱.۷ میلی‌متر

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، از زمانی که رقابت سطح اول باشگاهی فوتبال انگلیس با عنوان لیگ برتر برگزار می‌شود نبرد برای قهرمانی هفت بار به روز آخر کشیده شده. اما از این هفت بار کمتر پیش آمده که رقابت بین تیمهای صدرنشین مثل رقابت امسال لیورپول و منچسترسیتی، تا این حد میلی‌متری و نفس‌گیر باشد.

در روز پایانی و نفس‌گیر لیگ برتر امسال، لیورپول حتی برای ۲۱ دقیقه صدرنشین شد و خود را قهرمان می‌دید. اما قرمزهای آنفیلد امسال تا چه حد به کسب اولین قهرمانی‌شان بعد از ۲۹ سال نزدیک شدند؟ پاسخ به این سوال به نقطه‌ی مرجعی بستگی دارد که برای نگریستن به این موضوع انتخاب می‌کنیم.  

لیورپول روز ۳ ژانویه در حالی به استادیوم اتحاد آمد که صدرنشین بود و با هفت امتیاز اختلاف خود را حاکم بلامنازع لیگ برتر می‌دید. شاگردان یورگن کلوپ تا آن زمان بدون شکست بودند و پیروزی در آن بازی باعث می‌شد اختلاف مدافع قهرمانی با آنها به ۱۰ امتیاز برسد و به احتمال زیاد کار سیتی را تمام می‌کرد.

در دقیقه ۱۸ بازی شوت سادیو مانه با عبور از ادرسون به تیر دروازه خورد و این جان استونز بود که توپ را در آخرین لحظه دفع کرد تا دروازه تیمش را نجات دهد. لحظه‌ای که استونز دیروز در ورزشگاه برایتون از آن به عنوان لحظه‌ای شگفت‌انگیز یاد کرد و به راستی می‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط عطف رقابت لیورپول و سیتی برای قهرمانی امسال نام برد.

فناوری خط دروازه در آن بازی نشان داد که توپ پیش از آنکه توسط استونز دور شود تنها ۱۱.۷ میلی‌متر با عبور از خط دروازه سیتی فاصله داشته. یا تقریباً به اندازه قطر یک قرص استامینوفن!

اما، اگرها و ای کاش‌ها به کنار، ولی آیا لیورپول اگر آن توپ گل می‌شد و سه امتیاز بازی را بدست می‌آورد در نهایت قهرمان فصل می‌شد؟ واقعیت این است که جبران ۱۰ امتیاز عقب‌افتادگی در ۱۷ بازی برای سیتی بسیار دشوار بود.

اما در آن بازی سرخیو آگوئرو و لروی سانه پیروزی سیتی را رقم زدند تا اولین شکست لیورپول در لیگ برتر ثبت شود. بله، ۱۱.۷ میلی‌متر فاصله با قهرمانی.

اما چند ماه بعد بار دیگر فناوری خط دروازه به کمک پپ گواردیولا آمد. درحالیکه لیورپول دوباره صدرنشین جدول بود منچسترسیتی در برنلی با لحظه‌ای مواجه شد که شوت آگوئرو از روی خط دروازه توسط متیو لوتون مدافع برنلی دفع شد و برگشت داده شد. اما این بار فناوری نشان داد که توپ با اختلاف ۲۹.۵۱ میلی‌متر از خط دروازه گذشته است.

در رقابتهایی به این نزدیکی، دو مسابقه دو تیم صدرنشین در تکلیف قهرمان اهمیتی بسیار اساسی دارد. سیتی در ماه ژانویه با پیروزی در خانه خودش  ضربه مهلکی به لیورپول زده بود ولی در ماه اکتبر فرصتی را از دست داد که می‌توانست کمک بزرگی برای شاگردان کلوپ باشد.

سیتی پانزده سال بود که هیچ مسابقه لیگ برتری را در آنفیلد نبرده بود. اما امسال این فرصت را داشت که به این روند ناکامی خاتمه دهد اما شوت محرز در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی از بالای دروازه به اوت رفت تا این اتفاق نیفتد و بازی با تساوی ۰-۰ به پایان برسد.

اما لیورپول امسال چند بار از ناحیه دروازه‌بانهای حریفانش شانس آورد تا شانس این تیم برای قهرمانی به دست آنها افزایش یابد. در ماه دسامبر و در دربی مرسی‌ساید بین لیورپول و اورتون، جردن پیکفورد دروازه‌بان اورتون و تیم ملی انگلیس، با اشتباهی عجیب از ضربه آرام ویرژیل فن‌دایک گل خورد و سپس اجازه داد دیووک اوریگی هم یک گل راحت دیگر برای قرمزها به ثمر برساند.

یک ماه بعد جولین اسپرونی هم در مقابل لیورپول به اشتباه‌های عجیب دروازه‌بانهای مقابل این تیم دچار شد و سانتر ساده جیمز میلنر را به محمد صلاح هدیه داد تا دروازه‌ تیمش باز شود و لیورپول با نتیجه ۴-۳ سه امتیاز حساس از این بازی بدست بیاورد.

در نهایت اما هواداران، بازیکنان و مدیران لیورپول حق دارند از نایب‌قهرمانی امسال‌شان ناراحت و عصبانی باشند. هیچ تیمی تا کنون با بیشتر از ۸۹ امتیاز نایب‌قهرمان لیگ برتر نشده است. در پنج لیگ بزرگ اروپایی، نایب‌قهرمانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌ رئال مادرید بوده که در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ لالیگا با کسب ۹۶ امتیاز به رتبه دوم قناعت کرده و لیورپول حالا تنها می‌تواند به خود ببالد که رکورد آنها را شکسته است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.