خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: تازمانی که بدنه نیروی انسانی به درستی تربیت و شکل داده نشود پسوند عقب ماندگی برای استان باقی می ماند.

کشوری موفق است که استعدادهای مردمش را بکار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در دیدار با مستندسازان شبکه دو سیما بر شناسایی و به کارگیری نوجوانان و جوانان با استعداد استان در بخش های مختلف تاکید کرد.

وی اظهار داشت: اعتقاد دارم خداوند عادل، نیروهای با استعداد را به یک میزان در جهان پخش کرده است و کشوری موفق خواهد بود که استعدادهای مردمش را به خوبی بشناسد و بکار گیرد.

وی ادامه داد: نقشه راهی مشخص برای شناسایی و به کارگیری استعدادهای افراد در زمینه های مختلف تعریف شود تا این استعدادها در دیگر مسیرها به هدر نرود.

شجاعی خطاب به مستندسازان شبکه دو سیما گفت: کار شما برای تهیه مستند در مورد جوانان استان می تواند تلنگری برای دیگران باشد تا در ادامه شناخت دیگر استعدادها را به همراه داشته باشد.

وی مطرح کرد: در نشست خود با اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان اعلام کردم آموزش و پرورش باید دانش آموزان با استعداد مناطق روستایی شناسایی کند تا بتوانیم بورسیه کنیم تا در آینده این افراد به عنوان نیروی بومی ماندگار با تعلق خاطر فراوان در این مناطق خدمت کنند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تازمانی که بدنه نیروی انسانی به درستی تربیت و شکل داده نشود پسوند عقب ماندگی برای استان باقی می ماند.

شجاعی افزود: طی تماس تلفنی با رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور با اشاره به نداشته های فراوان استان اما میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری این رشته ورزشی را قبول کردم چرا که اعتقاد دارم حتی اگر تعداد کمی از نوجوانان و جوانان استان به این مسیر هدایت شوند ارزشمند خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: نباید تنها به حرف زدن اکتفا کرد بلکه باید به طور عملیاتی وارد میدان شد و دامنه انجام کارهایی مانند تهیه اینگونه مستندها گسترده تر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.