مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد قطب قرآنی کشور است و نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در این شهر بهترین فضا برای ارائه ظرفیتهای قرآنی، دینی و مذهبی آن به شمار می رود.

نمایشگاه بهترین فضا برای ارائه ظرفیتهای قرآنی مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی احمدی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مشهد همواره ظرفیت های بسیار در تمام حوزه ها از جمله مباحث دینی و مذهبی داشته است.

وی اظهار داشت: شناسایی مجموعه این ظرفیت ها به روش منطقی و اصولی بستر مناسبی برای شکل گیری یک نمایشگاه قرآن در حد و اندازه بین المللی ایجاد کرده است.

وی گفت: امسال شاهد استقبال مردم و اقشار مختلف از نمایشگاه قرآن در تهران و مشهد هستیم که این مهم نتیجه مشارکت حداکثری ادارات، نهادها و موسسات قرآنی است.

احمدی افزود: حضور قاریان بین المللی و گردشگران خارجی نقش موثر در انعکاس و تاثیرگذاری این نمایشگاه در حوزه بین الملل دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: شاخص ترین ویژگی این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد برگزاری آن در سطح بین المللی است و حضور قاریان بین المللی در نمایشگاه امسال گواه این مطلب است.

جعفر مروارید افزود: چشم انداز ما در سال جاری توجه به جوانان در سبک زندگی اسلامی است و در چهاردهمین نمایشگاه قرآن سعی کردیم جلوه های فرهنگی سبک زندگی اسلامی را محقق کنیم.

وی اظهار داشت: قرآن رمز وحدت بخش جهان اسلام است و در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام چتر قرآن بر سر ملیت های گوناگون قرار دارد.

وی گفت: در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه قرآن تجربه معنوی همراه با تجربه فرهنگی شکل می گیرد.

مروارید افزود: همدلی شعار این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن در مشهد است که زیر سایه قرآن و با برکت و معنویت قرآن اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن، نشست های نخبگان، بخش های هنری، غرفه حجاب و عفاف، موسسات قرآنی، کودک و نوجوان، قرآن پژوهشی از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت که با ۷۰۰ غرفه در ۱۸ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی ۲۰ کشور از شب گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برپا شده است تا چهاردهم ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.