همدان - رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به قطع تعدادی اصله درخت در اردوگاه فجر، گفت: موضع شورا مخالفت با قطع حتی یک درخت است که باید شهرداری این مهم را بررسی و در صورت محرز شدن آن، به مراجع قضایی ارجاع شود.

مخالف حتی قطع یک درخت هستیم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، کامران گردان در دهمین صحن شورا، افزود: اگر درختی قطع نشده، اثبات شود و اگر این موضوع صحت دارد، مقام قضائی به این موضوع می‌پردازد، البته امکان صحت این مطلب وجود دارد؛ زیرا اگر صحت نداشت این همه سر و صدا از سوی رسانه‌ها نبود.

وی با بیان اینکه به منظور عدم اطلاع‌رسانی شهرداری به شورا و عدم شکایت به موقع در زمینه قطع درختان اردوگاه فجر تذکر داده خواهد شد، تأکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان به فوریت می‌بایست شکواییه خود را به منظور قطع تعدادی از درختان اردوگاه فجر در مراجع قضایی، طرح کند.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه خطاب به شهردارهمدان، گفت: انتظار می‌رود 430 پروژه تعریف شده امسال آغاز نشود؛ زیرا پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی‌بیگ، پل غدیر، آرام‌سازی بلوار ارم، دوربرگردان تقاطع غیرهمسطح آیت‌ا... نجفی و... هنوز به اتمام نرسیده است.

گردان با تأکید بر اینکه اگر حادثه‌ای در تقاطع غیرهمسطح آیت‌ا... نجفی رخ دهد، شهردار منطقه 4 مسئول آن خواهد بود، افزود: پس از گذشت یک و نیم سال از اختصاص اعتبار به پروژه، خواستار چرایی عملیاتی نشدن پروژه بلوار آیت‌ا... نجفی هستیم.

وی همچنین در زمینه شیوه‌نامه فروش میدان میوه و تره‌بار جدید نیز یادآور شد: از آنجایی که شهرداری می‌باست با پیمانکار این پروژه به توافق برسد، چرا این موضوع باید در شورا بررسی شود؟؛ در حالی‌که باید پس از امضا شیوه‌نامه به منظور تصویب نهایی به شورا ارسال شود.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مصوبه داده‌ایم و باید پیوست امضا شود، بیان کرد: مصر هستیم این کار آغاز شود؛ اما توافقنامه مورد نظر، اولویت شهرداری نیست تا پیمانکار نیز بهانه‌ای برای انجام کار نداشته باشد.

گردان به منظور بررسی مصوبه شیوه‌نامه فروش غرفه‌ها در میدان میوه و تره‌بار جدید و قطع درختان اردوگاه فجر، خواستار حضور شهردار و مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری شهرداری در صحن شورا و پاسخگویی در این مباحث، شد.

درختان اردوگاه فجر قطع شده‌اند

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: پیش از قطع درختان، بازدید انجام شده است؛ بنابراین این اتفاق برای ما قابل قبول نیست و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باید در این زمینه، پاسخگو باشد.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه بر اساس مشاهداتم در بازدید از این منطقه، به طور قطع درختان در اردوگاه فجر قطع شده‌اند، بیان کرد: قطع درخت در این منطقه مجوز نداشته است؛ بنابراین وظیفه مدیریت شهری به‌ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز این بوده که متخلفان را معرفی کند.

وی با بیان اینکه ماهیت برگزاری کمیسیون ماده 7 برای صدور مجوز است و اکنون مبحث قطع درختان موضوعی کیفری است، افزود: پنج‌شنبه هفته گذشته حداقل 10 تماس از شهروندان همدانی در این زمینه داشته‌ایم که این تخلف را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری هم انتقال دادم.

عسگریان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری همدان به عنوان حافظ منابع سبز شهری باید اقدام کنند، گفت: حدود 130 تا 140 درخت در این منطقه قطع شده که باید کمیته امداد در مراجع قضایی ثابت کند درختان قطع شده، پاجوش بوده و یا نبوده است.

اعلام نظر کمیسیون ماده 7 برای قطع درختان اردوگاه

رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر همدان نیز گفت: عصر پنج‌شنبه هفته گذشته بازدیدی از اردوگاه فجر صورت گرفت و مقرر شد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، تصاویر هوایی و مستندات لازم برای تأیید صحبت‌های مالک در زمینه قطع درختان و به منظور تصمیم‌گیری نهایی را تهیه کند.

رضوان سلماسی با تأکید بر اینکه درخت قطع شده، اما باید تعداد، نوع و سن درختان آن اردوگاه مورد بررسی قرار گیرد، افزود: کمیسیون ماده 7 در این زمینه نظر می‌دهد؛ حساسیت کمیسیون ماده 7 در حوزه قطع درخت بسیار بالاست؛ به طوریکه در زمینه پروژه بلوار آیت‌ا... نجفی به منظور پیدا کردن راهکار مناسبی برای حفظ درختان حاشیه معابر این پروژه مجدد در حدود یک و نیم ماه دیگر مورد مطالعه قرار گرفت.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها بر اساس اولویت در یک ماه آینده

شهردار همدان در ادامه جلسه با بیان اینکه تکمیل پل سردار همدانی به صورت جدی در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به ادامه عملیات اجرایی در مدت زمان تعیین شده، این پروژه را تحویل می‌دهیم.

عباس صوفی با اشاره به تکمیل پل غدیر، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه نیز در چند روز آینده آغاز می‌شود و اکنون مباحث ترافیکی در دست بررسی است.

وی از عقب‌نشینی دیوار کارخانه کیوان همدان در ورودی شهر و کسب موافقت دادستان در این زمینه خبر داد و گفت: مصوبه شورای تأمین نیز دریافت شده است.

صوفی با بیان اینکه عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیگ نیز مجدد آغاز شده است، یادآور شد: عملیات اجرایی تمام پروژه‌های تعریف شده یک ماه آینده طبق اولویت‌بندی آغاز می‌شود.

برای درختان اردوگاه، مجوزی نگرفته‌اند

مدیرعامل سـازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز با حضور در صحن شورا، توضیح داد: عصر پنج‌شنبه هفته گذشته به همراه اعضای کمیسیون ماده 7 از اردوگاه فجر بازدید داشتیم که حدود 8 هکتار از زمین اردوگاه فجر، درختان گردو و انواع میوه داشته که بخشی از آنها، قطع شده است.

بابک مهدی‌آزاد با اشاره به نقل قول مدیریت اردوگاه فجر، اظهار کرد: قطع یکسری درخت پاجوش انجام شده و در مقابل، کاشت ‌هزار و 500 اصله نهال جدید با سیستم آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای کاشت داشته‌اند ؛ اما اگر برای واکاوی هم باشد، باید مجوز گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه یکشنبه هفته جاری، جلسه جمع‌بندی کمیسیون ماده 7 و اعلام نظر نهایی در این زمینه برگزار شد، افزود: عکس‌های هوایی از اردوگاه فجر به منظور اعلام نظر در خصوص تعداد درختان قطع شده، تهیه شده است که در جلسه بعد ارائه می‌شود؛ البته شکواییه ما آماده است.

گفتنی است؛ در جلسه صحن شورا از شمخانی، قاری ملی همدانی هم تجلیل به عمل آمد.

قدردانی رئیس و اعضای شورا از خدمات ارزشمند درویشی

در پایان این نشست رئیس و اعضای شورای شهر همدان از زحمات مجید درویشی، معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری در مدیریت شهری که به عنوان سرپرست شرکت سیاحتی علی‌صدر منصوب شده است، قدردانی کردند.

رئیس و اعضای شورای شهر همدان در این زمینه با بیان اینکه مجید درویشی بازوی توانمند شهردار همدان بود که متأسفانه آن را از دست دادیم، اظهار کردند: صداقت در کار، پاکدستی و مردم‌داری ویژگی بارز این نیرو بود که قدردانی از همکاری بیش از ۱۶ سال وی در سنگر مدیریت شهری، امری شایسته است.

آنها با ابراز خرسندی از ارتقا مدیریتی درویشی و نارضایتی از رفتن وی از خدمت در شهرداری، گفتند: شهرداری با از دست دادن درویشی در یک نقطه حساس، دچار خلأ خواهد شد که خواستار جایگزین فردی هم‌تراز درویشی از سوی شهردار در این سمت هستیم.

یک ریال از بیتالمال برای منافع خودم استفاده نکردم

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر در صحن شورا با تأکید بر اینکه در هر مجموعه‌، وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را اولویت می‌دانم، گفت: با توجه به اینکه حدود 16 سال در مجموعه شهرداری خدمت کردم؛ شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که که به راحتی می‌توان در آن با انجام امور خوشحالی مردم را دید.

مجید درویشی با بیان اینکه شهرداری همدان از صادق‌ترین و کارشناس‌ترین نیروها بهره‌مند است، اظهار کرد: از تمام مردم و مدیران مجموعه شهرداری حلالیت می‌طلبم و خدا را شاهد می‌گیرم که در مدت فعالیتم در شهرداری حتی یک ریال از اموال بیت‌المال برای منافع خودم استفاده نکردم.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.