تغییر نرخ ارز هر چند موجب افزایش قیمت تمام شده تولید گردید باعث مزیت صادراتی بسیاری از تولیدات بنگاه های اقتصادی داخلی شد.

تغییر نرخ ارز به تولیدات داخلی مزیت صادراتی داد

به گزارش قدس آنلاین، دبیرِ خانه صنعت، معدن و تجارت استان امروز گفت: از سوی دیگر تغییر وضعیت اقتصادی طی یک سال گذشته شرایطی را به وجود آورد که نقد فروشی و نقد خریدن بین بنگاه های اقتصادی رواج پیدا کرد.

فیروز ابراهیمی افزود: پیشتر زمان نقد شدن مطالبات بنگاه های اقتصادی در قبال خرید مواد اولیه یا نقد شدن چک های واصله بیش از 6 ماه به طول می انجامید.

وی گفت: اما اکنون 90 درصد بنگاه ها هم مواد اولیه را نقدی می خرند و هم محصولات خود را نقدی می فروشند.

دبیرِ خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی شرایط سختی را می گذرانند.

ابراهیمی گفت: عدم تامین به موقع مواد اولیه و کمبود آن، کندی انجام ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و دشواری انتقال پول از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

او افزود: در مقابل مردم به علت واقعی شدن نرخ ارز به خرید تولیدات داخلی روی آورده اند و این مهم موجب افزایش معرفی، کیفیت و فروش بنگاه های اقتصادی داخلی شده است.

ابراهیمی گفت: دشواری تامین مواد اولیه وارداتی واحدهای تولیدی و عدم تامین به موقع آن باعث افزایش 10 برابری نیاز واحدها به سرمایه در گردش شده است.

هم اکنون پنج هزار و 706 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 193 هزار و 761 میلیارد ریال و اشتغالزایی 196 هزار و 541 نفر در استان فعالیت دارند.

منبع: صدا وسیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.