۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 656364

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: ۶ شرکت چینی از صادرات محصولات فناوری با منشأ آمریکا منع شدند که ۴ شرکت‌ مرتبط با ایران هستند.

آمریکا ۴ شرکت چینی مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل قدس آنلاین و به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی ‌آمریکا اعلام کرد: ۶ شرکت چینی از صادرات کالاهای با فناوری آمریکا منع شده است؛ یکی از این شرکت‌ها در پاکستان و ۵ شرکت در امارات متحده عربی قرار دارند.

وزارت بازرگانی ‌آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴ تا از شرکت‌های چینی که در هنگ‌کنگ هم دفتر دارند تلاش می‌کردند تا کالاهای با منشأ آمریکا را برای حمایت از ایران صادر کنند. 

این بیانیه مدعی شده است که حمایت‌های این شرکت در راستای ساخت سلاح‌های مخرب ایران استفاده می‌شده و ناقض برنامه‌های تحریم آمریکا علیه ایران است. 

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده که ۲ شرکت چینی دیگر هم به دلیل صادرات به شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به «سلاح‌های آزاد مردمی» به فهرست شرکت‌های تحریمی اضافه شده‌ا ند.

ممنوعیت صادرات پس از آن اعلام شد که جنگ تجاری آمریکا و چین در روزهای گذشته افزایش بیشتری یافته است ‌آمریکا روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داده و چین هم روی ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکا تعرفه گذاشته است.

وزارت بازرگانی آمریکا گفته است که ما نمی‌توانیم به چینی‌ها اجازه دهیم که امنیت ملی آمریکا را تضعیف کند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.