گیلان- رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواستار سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌های عمرانی در رشت شد و گفت: بایستی برای حل این مشکل همکاری‌های لازم صورت گیرد.

سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در رشت کم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت ، امیرحسین علوی در جلسه علنی شورای اسلامی در رشت اظهار داشت: قرار بود شهردار منتخب رشت در این جلسه حضور یابد اما به علت داشتن جلسه در تهران نتوانست امروز در بین ما باشد؛ ایشان در نخستین فرصت بایستی برای بیان نظرات و برنامه‌های آتی در صحن شورا حاضر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند اجرای کارهای عمرانی در رشت گفت: کارهای ابتدایی مانند آسفالت کردن خیابان بین سازمان‌های مختلف پاسکاری می‌شود و اجرای کارهای عمرانی را طولانی می‌کند که اینکار باعث افزایش نارضایتی مردم می‌شود و از اعضای شورا می‌خواهم برای حل این معضل همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: معرفی شهردار رشت به وزارت کشور انجام شده است و اعضای شورای شهر رشت باید با انجام پیگیری‌های لازم روند شروع به کار شهردار منتخب را سرعت بخشند؛ شهردار منتخب توانست رای ۱۰ نفر از اعضای شورا را کسب کند و وزارت کشور نیز باید با صدور حکم نهایی، ما را در این امر یاری کند.

علوی از عدم همکاری نهادهای مربوطه برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهر رشت گله و خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌های متعددی از سوی شورای اسلامی شهر رشت با سازمان‌های مربوطه صورت گرفته است اما تاکنون پاسخ مناسبی در این رابطه دریافت نکردیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در این جلسه گفت: شهر رشت در سال ۹۴ به عنوان پیشتاز در اجرای طرح‌های بازآفرینی در کشور مطرح بود اما هم‌اکنون به علت ادغام سازمان بازآفرینی در سازمان عمران و نوع مداخله مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها جایگاه خوبی ندارد.

بهراد ذاکری ضمن تقاضای بررسی راهکارهای لازم جهت ایجاد مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر رشت افزود: سوق دادن پروژه‌ها به کارهای ابتدایی و جزئیات نامناسب و غیربومی از یک سو و عدم لحاظ اولویت‌های یک طرح در تعریف پروژه‌های اجرایی بدون توجه به سند بازآفرینی شهر و اولویت‌های آن محل اشکال جدی دیگری است که با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان‌های تاریخی شهر رشت تصریح کرد: ساختمان‌های بلدیه، میرزا خلیل و ساختمان فرهنگی ورزشی به شکل تاسف آوری رها شده‌اند و انجام عملیات بازسازی و رسیدگی بیشتر و دقیق‌تر به این بناها جهت جلوگیری از فروریختن آنها ضروری است.

در این جلسه طرح‌ها و لوایح مختلفی بررسی شدند؛ مطالعات پیشنهادی برای راه‌اندازی خیابان غذا شامل (جشنواره، موسیقی، تئاتر خیابانی) در چند نقطه از شهر و مسیر پیاده راه فرهنگی در مسیر سعدی به شهرداری اعلام وصول شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.