مازندران- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: متاسفانه نهادهای متولی در حوزه عرصه های ناکارآمد شهرها از اتفاق و اجماع لازم برخوردار نیستند و از این رو به نابسامانی در ساخت شهرها به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است.

نهادهای متولی حوزه عرصه های ناکارآمد شهری از اجماع لازم برخوردار نیستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری در حاشیه بازدیدی که در راستای صیانت و حفاظت از خانه ها و اماکن تاریخی همچون آب انبار نو، خانه فاضلی ها، خانه صادقیان و خانه کلبادی ساری داشت، اظهار کرد: اماکن و بناهای تاریخی، شناسنامه هویتی شهر و فرهنگ ما هستند و می بایست نسبت به نگهداشت این اماکن با مرمت دقیق و حفظ هویت اصلی شان اقدام و از این اماکن در راستای جذب گردشگر و با نگرش آشنایی با فرعنگ غنی مازندران استفاده بهینه شود.

وی با تاکید بر اینکه در اسرع وقت باید نسبت به مرمت استحفاظی خانه های تاریخی با توجه به تخصیص اعتبارات اقدام شود، افزود: اخذ پیمانکار ذیصلاح و عملیاتی کردن این پروژه باید در زودترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: احیاء و توجه ویژه به کارکرد فرهنگی محدوده های تاریخی و سایر اجزا  ناکارآمد در پهنه های شهرها اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی در ساماندهی حوزه شهرهای کشور است.

نظری  تاکید کرد: ستادهای بازآفرینی شهری در استانها و شهرها با هدف تقسیم وظایف و تعریف اقدامات با جدیت قابل توجه در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی با اشاره به وجود ساختمان های تاریخی به عنوان نگین های معماری و فرهنگ شهری در تاریخ مازندران، اضافه کرد: احیاء و بهره برداری مجدد از این مکانهای تاریخی از برنامه های در دست اجرا این اداره کل است.

وی ضمن بازدید از ساختمان های تاریخی سردار جلیل بر اجرای طرح های احیاء در ساختمان های تاریخی مذکور با مشارکت نهادهای همکار تاکید و خاطر نشان ساخت: محدوده های تاریخی شهرهای بابل و آمل نیز در برنامه های بازآفرینی این اداره کل لحاظ شده اند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.