با تصویب لایحه اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در مجلس شورای اسلامی حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان مشهد سند هویت ایرانی دریافت می کنند.

۲۰ هزار نفر در مشهد با مصوبه تابعیت از مادر دارای شناسنامه می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست فرمانداری مشهد گفت: این افراد، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی هستند که در این شهرستان بیشتر افغانستانی و برخی نیز عراقی و پاکستانی هستند.

حیدر خوش نیت اجرایی شدن این مصوبه مجلس را منوط به تایید آن توسط شورای نگهبان دانست و اظهار داشت: تصویب این لایحه علاوه بر اینکه گام مهمی در جهت احقاق حقوق زنان و مادران در جامعه است، اجرایی شدن آن موجب ساماندهی اتباع خارجی در مشهد و دیگر شهرستان ها خواهد شد.

وی گفت: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در مشهد حدود ۲۰ هزار نفر هستند که هم اکنون به دلیل نداشتن اسناد هویتی با مشکلات متعدد مواجهند.

لایحه اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ۲۳ اردیبهشت ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

در صورت تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن، زنان ایرانی که همسر خارجی دارند می ‌توانند برای فرزندانشان شناسنامه ایرانی بگیرند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.