۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 656409

امسال بحران کمبود جنس در حوزه لوازم چوبی و ام. دی. اف برطرف شده و دیگر کمبودی در این بخش نداریم.

کمبود در بازار چوب مشهد رفع شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اتحادیه صنف چوب بران و چوب فروشان مشهد امروز گفت: با این حال قیمت تمام شده تولید در کارخانه های محصولات چوبی افزایش قابل توجهی یافته و به همان نسبت قیمت محصولات این حوزه برای فروش در سطح بازار رشد کرده است.

محمدجواد صبوری افزود: افزایش قیمت تمام شده تولید در کارخانه ها مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر، مصرف انرژی و نرخ بیمه است که در مجموع هزینه تولید لوازم چوبی را افزایش می دهد.

وی گفت: بیشتر مواد اولیه مصرفی برای تولید لوازم چوبی از خارج کشور تامین می شود.

رئیس اتحادیه صنف چوب بران و چوب فروشان مشهد افزود: لذا تغییر نرخ ارز و تحریم اثر مستقیم بر قیمت تمام شده تولید اینگونه لوازم گذاشته است، با این حال شرایط فعلی در قیمت اینگونه لوازم نسبت به سال گذشته متعادلتر است.

صبوری گفت: درخواست ابطال پروانه کسب در اتحادیه صنف چوب بران و چوب فروشان مشهد افزایش یافته به نحوی که از پارسال تاکنون ۱۰ درصد پروانه های کسب باطل شده اند.

او درباره امکان تهاتر کالا بین چوب فروشان مشهدی با کشورهای همسایه نیز افزود: کشورهای آسیای میانه بیشتر تولیدکننده لوازم چوبی و ام. دی. اف هستند، عراق نیز مصرف کننده اینگونه لوازم از کشورهای دیگر است لذا تهاتر در این حوزه رونقی ندارد.

۲۲۵ واحد صنفی در مشهد از اتحادیه صنف چوب بران و چوب فروشان پروانه کسب دارند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.