استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه افغانستانی‌ها زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارند، گفت: امکان راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان در این استان وجود دارد.

امکان راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست مشترک با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: وجود بارگاه منور رضوی و حضور سالانه میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در کلان‌شهر مشهد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی افزود: به دلیل هم‌جواری استان خراسان رضوی با افغانستان، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات به بازارهای هدف در این کشور وجود دارد و برای بهره‌گیری از این ظرفیت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌گرفته است که امیدواریم با کمک سرمایه‌گذاران و تمامی ارکان حاکمیت تحقق یابد. 

وی با تأکید بر لزوم تکریم کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به‌عنوان مجاهدان اقتصادی تصریح کرد: تصوری که برخی افراد از سرمایه‌گذاران دارند، به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست؛ باید به این باور برسیم کسانی که در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی گامی بردارند،   غارتگر نیستند بلکه مجاهد اقتصادی و از عابدین هستند. 

رزم‌حسینی تصریح کرد: می‌دانیم که در مسیر فعالیت مجاهدان اقتصادی معین‌های متعددی مانند قوانین مزاحم و تحریم‌ها وجود دارد اما همه ما وظیفه‌داریم که در مسیر توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی گام برداریم.

وی بابیان اینکه برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن خواهیم کرد، گفت: اعتقادداریم که کشور را باید با همکاری شرکت‌های توسعه‌گرا ساخت نه با اعتبارات و بودجه‌های دولتی. شرکت‌های نامدار و توانمند می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک مردم، زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه می‌توان شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان در خراسان رضوی راه‌اندازی کرد، افزود: افغانستانی‌ها در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارند و در صورت تحقق این مهم، شاهد تسهیل صادرات و واردات کالا بین دو کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.