رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است آمریکا حتی پس از برجام نیز با عدم رفع موانع بانکی، تحریم‌ها را نگه داشته بود و امروز نیز برای ایجاد فضای روانی، تحریم‌های قبلی را برای چندمین بار اعلام می‌کند.

 ابزارهای آمریکا برای فشار آوردن به ایران در حال ته کشیدن  است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت‌پیشه در خصوص تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع می‌کند تکراری هستند، اظهار داشت: من معتقدم درخواست‌های مذاکره آمریکا با ایران بیشتر و جدی‌تر خواهد شد به این دلیل که آمریکایی‌ها تمام کارت‌هایی که داشتند را مصرف کردند اما جمهوری اسلامی ایران تازه اولین کارت‌های خودش را در حال رو کردن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عبارتی ابزارهای آمریکا برای فشار آوردن به ایران در حال ته کشیدن  است به همین دلیل یکی از روش‌هایی که کاخ سفید دنبال می‌کند این است که تحریم‌های گذشته را در یک فضای روانی و تبلیغاتی بازهم مطرح می‌کند.

وی افزود: تحریم‌هایی که اکنون صورت گرفته در گذشته نیز به اشکال مختلف با ادله‌های واهی مثل استفاده دوگانه علیه صنایع، معادن و امور زیربنایی مختلف ایران اعمال کرده است.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: هرچند اسم این صنایع و حوزه‌های فناوری می‌آورد اما آمریکایی‌ها بعد از برجام با برنداشتن منع های بانکی عملا تحریم‌ها را ادامه داده بودند ، اما اکنون به یکباره هزار اسم را می‌شنویم که از سوی آمریکا تحریم می‌شوند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تحریم‌هایی که از سوی آمریکا اعلام می‌شود برای چندمین بار است که تحریم‌شان اعلام شده است ، زیرا آمریکا کارت دیگری را برای رو ‌کردن ندارند ، این‌ها پیش بینی اشتباهی که داشتند این بود که تا ۲۲ بهمن سال گذشته ایرانی‌ها وادار به تسلیم می‌شوند.

وی افزود: اتفاقا جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های مقابله با تحریمش را از امسال شروع کرده و شاهد هستیم که دست برتر در حوزه چالش تحریم‌ها با آمریکا نیست و از اقدامات قبلی خود دوباره رونمایی می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند، تحریم ماکتی است و نمی‌توان آن‌ها را تحریم واقعی دانست، بیان کرد: تحریم‌های واقعی را ایرانیان تحمل کرده و دور زدند  همچنین با آن‌ها مقابله کردند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.