یزد - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پارک های علم و فناوری ارائه دهنده خدمات به زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هستند گفت: کارخانه های نوآوری، فضای مناسب برای تحقق ایده های نوآورانه جوانان خلاق هستند.

کارخانه های نوآوری، فضای مناسب برای  تحقق ایده های نوآورانه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، سورنا ستاری در جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد کارخانه های نوآوری، اظهارداشت: این کارخانه ها فضای مناسب را برای تحقق ایده های نوآورانه جوانان تحصیل کرده و خلاق به  کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق فراهم می کند و در واقع بسیاری از شرکت های دانش بنیان متولد شده از دل استارتاپ‌ها پس از رشد از کارخانه جدا و وارد بازار می شوند.

ایجاد زیست بوم مساعد

وی رونق و توسعه محصولات دانش بنیان تولیدی و بی نیاز ساختن کشور از مهم ترین کالاها به ویژه اقلام تحریمی را دو گام اولویت دار و مهم این کسب و کارها در سال جاری عنوان کرد وافزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد زیرساخت ها و حمایت های نرم افزاری و مالی بر بستر قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش می کند زیست بومی مساعد برای فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی ایجاد کند.

ستاری تصریح کرد: پارک علم و فناوری نه یک فضای فیزیکی بلکه یک مفهوم راهبردی است و به تمامی بخش های زیست بوم کارآفرینی و نوآوری خدمات را بدون محدودیت ارائه می کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴هزارو ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ در کشور گفت: سال گذشته دانش بنیان ها ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند که این روند امسال با سرعت بیشتری انجام می شود و حجم و کیفیت فعالیت این کسب و کارها اکنون به ابعادی درخور توجه و اثرگذار در اقتصاد رسیده است.

در ادامه نیز محمدعلی طالبی، استاندار یزد، از رویکردها و اقدامات مفید انجام شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکرکرد و گفت : پرداختن به اقتصاد دانش بنیان در شرایط کنونی تنها چاره ی موجود در کشور است.

 همچنین داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد گزارشی از اقدامات و پروژه های کلان پارک علم و فناوری یزد در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری ارائه کرد.

ایجاد کارخانه نوآوری در بافت تاریخی شهر یزد

هم چنین سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از کارخانه متروکه نخ ریسی درخشان در یزد، با ایجاد کارخانه نوآوری در این مکان موافقت کرد.

.پس از این بازدید مقرر شد کارخانه قدیمی و متروکه نخ ریسی درخشان در بافت تاریخی یزد با حمایت زیرساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کارخانه نوآوری تبدیل شود

کارخانه نوآوری بستری است که در آن بسیاری از ابزارها و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت ها، مربیان و مشاوران، سرمایه گذاران ریسک پذیر، شتابدهنده ها، خدمات دهندگان به استارتاپ ها و کسب و کارها، استارتاپ ها و بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می آورد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.