خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری کشور دیدار کرد.

خسارت فراوان سیل به راه های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، در دیدار معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی خسارت های وارد شده به بخش راه استان در حادثه سیل اخیر را فراوان اعلام کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: در ارائه گزارش خسارت های ناشی از سیل به خراسان شمالی تعداد واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده را ۶ هزار و ۳۰۰ اعلام کردیم که مرکز این تعداد را بیشتر از استان گلستان اعلام کرد.

وی ادامه داد: به مرکز گفتیم تعداد بالای واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده به دلیل خشتی و گلی بودن و عدم بازسازی آنها در گذشته است که باران برای این منازل نقش کارواش را دارد و موجب تخریب شده است.

شجاعی افزود: به ویژه راه روستایی ما در سیل اخیر آسیب فراوان دید و این به دلیل وجود زیرساخت های ضعیف از گذشته در این بخش است به طوری که ابنیه راه ها مثل آبنما و پل یا به خوبی تعریف نشده و یا اصلا ساخته نشده است.

وی اشاره داشت: در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور اعلام کردم در بحث ایمنی راه ها با توجه به خسارت های فراوان سیل به بخش راه در خراسان شمالی اعتبارات استانی پاسخگو نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه خاطر نشان کرد: از گذشته علاوه بر راه آسفالتی و خاکی به اشتباه مسیر آمد و شد مردم در بستر رودخانه، راه نامیده شده است و در ادامه دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق زیرساخت های خود را در همین مسیر ایجاد کرده اند که در سیل اخیر تخریب شد و اکنون ما گریزی جز ایجاد راه در مسیر جدید برای مردم نداریم.

شجاعی گفت: از صنایع استان خواسته ام امسال در بحث ایجاد زیرساخت مانند پل در بخش راه ورود داشته باشند.

وی با بیان این که در حادثه سیل اخیر تمامی مدیران اجرایی پای کار آمدند؛ تصریح کرد: در حادثه سیل فرصتی برای شناخت مدیران داشتم برخی از آنان به خوبی همراه و پای کار بودند ، برخی حضور داشتند اما بود و نبودشان فرقی نداشت و دسته سوم نیز اصلا حضور نداشتند.

شجاعی در پایان محل نگهداری دام را یکی از مهمترین دغدغه های روستاییان قلمداد کرد و افزود: این مشکل را به گوش مسئولان کشوری رساندیم و اعلام کردیم در طرح بازسازی منازل روستایی محل نگهداری دام باید دیده شود چرا که دام به عنوان سرمایه مردم روستا به اندازه منزل مسکونی برای آنان مهم است.

در این دیدار معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم اظهار داشت: سفر بنده به خراسان شمالی و با هدف بازدید از راه های آسیب دیده و تهیه گزارش خسارت است.

خداداد مقبلی افزود: تخریب حوزه راه ها در برخی استان ها بسیار زیاد بوده و آنان را دچار مشکل کرده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.