۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 656547

رئیس فدراسیون فوتبال ایران، ویلموتس بلژیکی را به‌عنوان جانشین کارلوس کی‌روش در تیم ملی معرفی کرد.

ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بالاخره سرمربی تیم ملی ایران پس از ماه‌ها انتظار انتخاب شد و مارک ویلموتس که بحث حضورش در فوتبال ایران طی روزهای اخیر به طور جدی به میان آمده بود، به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران دقایقی قبل در برنامه فوتبال برتر شبکه سه رسما اعلام کرد که مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک و ساحل عاج هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد گرفت و ساعاتی دیگر وارد تهران خواهد شد.

برخلاف شایعاتی که عنوان شده بود مارک ویلموتس همراه خود دستیار خارجی به ایران نخواهد آورد، اما او قرار است همراه با مربیانی که مد نظرش هستند، بامداد امروز چهارشنبه وارد تهران شود و پس از استراحت چند ساعته مذاکرات نهایی را با رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشد.

فدراسیون فوتبال ایران گزینه‌های سرشناس زیادی را برای انتخاب جایگزین کارلوس کی‌روش مدنظر قرار داده بود که بنابر گفته مهدی تاج، موانع متعددی مانع از حضور بسیاری از مربیان مطرح در تیم ملی شد ولی در نهایت و بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان، قرار است مارک ویلموتس بلژیکی هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد.

گفته می‌شود ویلموتس با استقبال ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت وارد تهران خواهد شد و پس از آنکه امروز چهارشنبه مذاکرات نهایی را با مهدی تاج انجام داد، قراردادش را به طور رسمی با فدراسیون فوتبال ایران امضاء خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در خردادماه دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی سوریه و کره جنوبی خواهد داشت که ویلموتس در نخستین تجربه حضورش در ایران، می‌تواند در این دو مسابقه دوستانه با شرایط تیم، بازیکنان و ... آشنا شود.

در زمان ورود ویلموتس به تیم ملی بلژیک، این تیم رنکینگ چهل و چهارم فیفا را دراختیار داشت ولی با نتایج خوبی که برای شیاطین سرخ گرفت، تا رده دوم این رنکینگ هم بالا رفت که البته او نتوانست با نسل طلایی فوتبال بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ صاحب عنوان شود و در نهایت طی ۵۱ بازی به همراه بلژیک، با ۳۴ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت، به کار خود پایان داد.

ویلموتس طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ دستیار ژرژ لیکنز، سرمربی کنونی تراکتورسازی در تیم ملی بلژیک بود و پس از پایان کار لیکنز در این تیم، به‌عنوان جانشین او انتخاب شد؛ حالا ویلموتس و لیکنز دوباره در یک کشور، اما دور از هم مشغول به فعالیت خواهند شد؛ البته بعید به نظر می‌رسد فرصت بیش از یک بار ملاقات لیکنز و ویلموتس در تهران فراهم شود چراکه پیش‌بینی می‌شود کار لیکنز و تراکتور در پایان فصل به اتمام برسد و او ایران را ترک کند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.