ارومیه-عروسی ۳ ساعته و ایجاد محدودیت برای عروس و دامادها یکی از دست گل‌های فضای مجازی است که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.

ازدواج ظرف ۳ سوت بدون شام/دسته گل جدید فضای مجازی برای ازدواج آسان

قدس آنلاین-گروه استان ها: مسئولان شورای فرهنگی شهرستان نقده ازجمله امام‌جمعه این شهرستان که سعی داشتند پیرامون تسهیل ازدواج با یادآوری نکاتی به مسئولان درصدد حمایت از جوانان برآیند و از هزینه‌های سنگین مخارج و البته مزاحمت‌های برخی زوجین برای شهروندان بکاهند اما حالا با شیطنت‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شدند.

 امروزه کمتر شخصی است که با شنیدن صدای کاروان عروسی متوجه زحمات خانواده عروس و داماد برای تشکیل این زندگی مشترک نشود، هم‌زمان با صدای هلهله و شوق کاروان عروسی شادی تمام دنیا را فرامی‌گیرد غافل از اینکه چه هزینه‌های سنگینی بر عروس و داماد تحمیل‌شده تا زندگی مشترکی پا بگیرد.

چاپ کارت، تالار، دسته‌گل ، لباس عروس، شام و بسیاری از این خرج‌ها یکی از موانع ازدواج آسان است که بابت تهیه آن‌ها باید هزینه‌های گزاف پرداخت کرد و از همه مهم‌تر که در هر فروشگاهی قیمت‌های متفاوت خودنمایی می‌کند.

ماجرا چه بود؟

امام‌جمعه نقده که معتقد است بسیاری از عوامل فساد، اعتیاد و عدم گرایش جوانان به ازدواج ریشه در تشریفات زائد و غیرضروری داشته عنوان می‌کند: اگر راه ازدواج سهل و هموار گردد لذا بسیاری از مفسده‌ها مانند رواج زندگی غربی و یا رابطه‌های غیرشرعی و پنهانی برچیده می‌شود و سبک زندگی غربی ناخودآگاه از جامعه زدوده می‌شود.

حجت‌الاسلام  ابراهیمی طی نامه‌ای خطاب به رئیس اداره ارشاد اسلامی نقده در همین رابطه نوشت: «بر خود حجت را تمام دیده تا به دنبال اجرای گام دوم در راستای آسان کردن و زمینه‌سازی تسهیل مقدمات ازدواج آسان جوانان تمام آحاد مردم و مسئولان را به استمداد بطلبم»

وی در همین نامه قید کرده است: « در همین راستا از مردم و مسئولان انتظار داریم با مشارکت در این امر جهادی ، اقداماتی را در حیطه مسئولیت شرعی و قانونمند معمول دارند و لذا در همین نامه از حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی خواسته است تا مبلغان از طریق تریبون‌های مذهبی و مساجد بر ترویج فرهنگ مهریه کمتر و جلوگیری از تعیین ۱۱۴  سکه بیشتر به خانواده‌ها آگاه‌سازی کنند.

در نامه‌ای که در فضای مجازی نیز پیچیده است آمده که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده به چاپخانه‌ها دستور داده از چاپ کارت عروسی بیش از سه ساعت و برای صرف شام خودداری کنند امام‌جمعه نقده در حمایت از جوانان حتی از اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا نسبت به تعیین قیمت واحد و منصفانه برای خدماتی مانند عکاسی، فیلم‌برداری، آرایشی و ... قیمت مصوب را اجرا و به صنوف مربوطه اعلام و افراد خاطی را به تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

وی هم‌چنین از نیروی انتظامی خواسته است تا مراسم عروسی در بعد ظهرها برگزار شود و از افراد و یا مکان‌هایی که به دنبال اختلاط زن و مرد هستند جلوگیری شود.

نعل وارونه

درحالی‌که نامه امام‌جمعه نقده درراستای حمایت از زوجین و تسهیل ازدواج آسان نگاشته شده اما فضای مجازی با وارونه نشان دادن این موضوع دلسوزی امام‌جمعه نقده را حمل بر دخالت مسئولان در زندگی شخصی مردم انگاشته و در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که امام‌جمعه نقده از رئیس اداره ارشاد خواسته تا مراسم عروسی در ظرف۳ ساعت و بدون شام برگزار شود.

در نامه‌ای که در فضای مجازی نیز پیچیده است آمده که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده به چاپخانه‌ها دستور داده از چاپ کارت عروسی بیش از سه ساعت و برای صرف شام خودداری کنند.

در نامه‌ای که در فضای مجازی نیز پیچیده است چنین عنوان‌شده است که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده به چاپخانه‌ها دستور داده از چاپ کارت عروسی بیش از سه ساعت و برای صرف شام خودداری کنند خبری که بنا بر گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نقده از آن باید به‌عنوان شیطنت رسانه‌ای یادکرد.

تخریب مسئولان

در همین رابطه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نقده بابیان اینکه نمی‌توان به صحبت‌هایی که در فضای مجازی پیچیده اعتماد کرد افزود: برخی‌ها با شیطنت‌های رسانه‌ای قصد تخریب مسئولان رادارند.

ژیلا سرهنگی اظهار می‌کند: در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در آن تمامی اعضاء حضور داشتند مصوب شد که مراسم عروسی پیش از ساعت ۱۲ شب به پایان برسد و تا دیروقت به طول نکشد.

وی تصریح کرد: بنا بر تأکید امام‌جمعه نقده در این مراسم، پس از ساعت ۱۲ شب، به طول کشیدن مراسم عروسی سبب سروصدا و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها و اعتراض مردم شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نقده گفت: بنابراین کسی در این جلسه با دادن شام به مهمانان مخالفتی نکرده و فقط بر این موضوع تأکید شد که خانواده‌ها مراسم عروسی و جشن خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تا چهار و پنج صبح به طول نینجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.