یک مقام سابق چینی گفت: در پاسخ به جنگ تجاری، آمریکایی‌ها مشت آهنین استاد کونگفو را خواهند خورد.

مقام چینی: آمریکایی‌ها مشت آهنین "استاد کونگفو" را خواهند خورد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از راشاتودی، معاون سابق وزارت اقتصاد چین گفت پکن ابزارهای گوناگونی برای واکنش به جنگ تعرفه آمریکایی‌ها دارد و آماده یک جنگ تجاری بلند مدت است.

وی جیانگو که مسئول تجارت خارجی در وزارت اقتصاد چین بوده است، ادامه داد: چین نه تنها به عنوان یک استاد کونگفو در پاسخ به اقدامات آمریکا عمل خواهد کرد بلکه شبیه به یک بوکسور باتجربه می تواند مشت کشنده‌ای را در آخر مسابقه به حریف بزند.

این مقام چینی با اشاره به اقداماتی که پکن می‌تواند در برابر آمریکا در جنگ تجاری انجام دهد گفت به عنوان مثال یکی از اولویت های ترامپ در مبارزات انتخاباتی حوزه کشاورزی از جمله گندم، گوشت و ذرت است. حوزه خدمات آمریکا نیز می‌تواند یکی از قربانیان تشدید تنش تجاری آمریکا با چین باشد چرا که ممکن است پکن بر بخش گردشگری، مالی  و فرهنگی آمریکا تحریم اعمال کند.

وی می‌گوید: در عین حال چین  می تواند شرکت های هواپیماسازی  و خودروسازی های آمریکایی را هدف قرار دهد. چین قصد داشت با هدف کسب رضایت آمریکایی‌ها و کاهش کسری تجاری آنها با چین ۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خریداری کند.

جیانگو معتقد است اقدام اخیر دولت ترامپ در افزایش تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین یک اشتباه بود و می‌تواند عواقب جدی برای این کشور داشته باشد. اگر آمریکا به اشتباه خود پی نبرد این مسئله می‌تواند مشکلاتی تارخی را ایجاد کنند.

چین همچنین گزینه حراج ۱.۲ تریلیون دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا تحت تملک خود را در  دارد که در این صورت بازار مملو از این اوراق شده، قیمت‌آنها کاهش می‌یابد و آمریکا مجبور خواهد شد بهره آنها را افزایش دهد که این مسئله هزینه دریافت وام برای شرکت‌ها و بخش خصوصی این کشور را افزایش می‌دهد و بر رشد اقتصادی آمریکا تأثیر منفی خواهد گذاشت.

البته کارشناسان معتقدند بعید است چین اینکار را انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.