گیلان- رئیس پلیس راهور گیلان گفت: عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت موجب شده است بیش از ۳۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران باشد.

۳۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی موتورسواران هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان، محمدرضا محمدی در حاشیه برگزاری همایش ارتقاء ایمنی موتورسواران که در بخش پره‌سر رضوانشهر با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح ایمنی موتوسواران در استان گیلان و با توجه به شمار جان باختگان این وسیله نقلیه، آموزش راکبان موتورسیکلت در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت بدون کلاه‌ایمنی بسیار خطرناک آفرین است، افزود: متاسفانه علت فوت اکثر جانباختگان تصادفات موتورسیکلت ضربه به سر بوده است.

وی بیان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت موجب شده است بیش از ۳۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران باشد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: پلیس در کنار اقدامات قانونی در برخورد با تخلفات موتورسواران برنامه‌های متعدد و متمرکز آموزشی را برای ارتقاء دانش ترافیکی کاربران این وسیله نقلیه مورد توجه قرار داده است و با کمک سایر دستگاه‌های مسؤول در این بخش ضمن آموزش و ارائه نکات ایمنی، کلاه‌ایمنی نیز در اختیار موتورسواران قرار می‌ دهد .

رئیس پلیس راهور استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس راهور استان تلاش دارد در سال ۹۸ با فرهنگ‌سازی، برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی برای رانندگان و خصوصا راکبان موتورسیکلت تلفات حوادث رانندگی را کاهش دهد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم ارتقاء ایمنی موتورسیکلت در بخش پره‌سر رضوانشهر ۵۰ عدد کلاه‌ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.