گیلان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفت: فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماندها و نخاله‌ها حیات تالاب انزلی را به شدت به خطر انداخته است.

فاضلاب‌ها حیات تالاب انزلی را به خطر انداخته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، احسان هادی‌پور در حاشیه برگزاری نمایش پرفورمنس تالاب انزلی که توسط  هنرمندان تئاتر این شهرستان در زیستگاه قلمگوده برگزار شد، گفت: در این نمایش که مبارزه خیر و شر بود عامل خیر نماد آب و موجودات زنده و عامل شر نماد آلاینده‌های تالاب بود که با مشارکت مردم با نجات تالاب به پایان می‌رسد .

وی افزود: در حاشیه برگزاری نمایش مفهومی احیای تالاب انزلی ۷۰ دانش آموز در یک کارگاه آموزشی در مورد اهمیت حفظ پرندگان مهاجر، کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و احیای تالاب بین المللی انزلی آموزش دیدند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۵۰ گونه پرنده مهاجر وارد تالاب انزلی می‌شوند، ادامه داد: این تالاب به دلیل تنوع زیستگاهی پذیرای بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر به گیلان است .

هادی‌پور گفت: فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماندها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی همچون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، آتش زدن عمدی نیزارها با هدف تصرف زمین، ورود رسوبات از رودخانه‌ها، انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب موجود حیات تالاب انزلی را به شدت به خطر انداخته است .

وی خاطرنشان‌کرد: از بین رفتن زیستگاه‌های تالاب بین المللی انزلی موجب کاهش مهاجرت پرندگان مهاجر به این تالاب شده است .

تالاب بین المللی انزلی سال ۱۹۹۳ در فهرست تالاب‌های در معرض خطر (مونترو) قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.