مازندران- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: واحد ۴ نیروگاه مجدداً وارد مدار تولید شد.

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا مجددا به شبکه برق کشور پیوست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار کرد: واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی توسط متخصصان و کارشناسان توانمند داخلی مجدداً راه اندازی و به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی اضافه کرد: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی تولید برق پایدار در تابستان و پیک مصرف از مدار خارج شده بود، پس از پایان تعمیرات پیشگیرانه با موفقیت با شبکه سراسری برق کشور پارالل شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا یادآور شد: در طول تعمیرات این واحد، پروژه ها، اقدامات و فعالیتهای موثر و مهمی در راستای بازسازی و بهینه سازی، رفع محدودیتهای تولید، افزایش راندمان، کاهش مصارف آب، سوخت و مواد شیمیایی مورد نیاز واحد، بهبود شرایط خنک کاری سیستمها، بهبود انتقال حرارت، کاهش فشار کوره در بویلر صورت گرفت.

نعمتی اضافه کرد: با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و اولویت استفاده از قطعات ساخت داخل برروی تجهیزات وتاسیسات واحد در بخشهای مختلف مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق، شیمی انجام شد که می توان به تعمیرات اساسی توربین فشار ضعیف، تعمیرات اساسی ژنراتور، تعمیرات اساسی بویلر، تعویض تابلوی اینورتر واحد، اسیدشویی بویلر، ساخت و تعویض بسکتهای معیوب ایرپری هیترها، ترمیم عایقهای بویلر و تعمیرات اساسی تجهیزات ابزاردقیقی اعم از کارت های درایو، ترموکوپلها و ترانسمیترها اشاره کرد.

وی گفت: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخاری این نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد تحت تعمیرات اساسی قرار می گیرند

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: بر همین اساس قبل از این، هشت نوبت تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در این واحد انجام شده بود که تعمیرات اخیر نهمین تعمیرات برنامه ریزی شده این واحد از زمان راه اندازی اولیه در سال ۱۳۶۰ تاکنون است.

نعمتی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید انرژی برق به میزان  ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بالغ بر ۴ درصد از برق کشور را  تامین می کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.