مدیرعامل شرکت ترافیک الیت از افزایش ۲۵ درصدی تعرفه پارکینگ های حاشیه ای مشهد از ابتدای خرداد خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی تعرفه پارکینگ های حاشیه ای مشهد از ابتدای خرداد

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد مهدی اسدی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و تأیید وزارت کشور از ابتدای خرداد ماه تعرفه پارکینگ‌های حاشیه‌ای در خیابان‌های مشهد ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس افزایش تعرفه‌ها باید به تأیید وزارت کشور می‌رسید که ما این پروسه را که حدود یک سال به طول انجامید انجام دادیم و از ابتدای خرداد تعرفه توقف در نیم ساعت دوم با توجه به درجه خیابان بین ۷۵۰ تا ۵۵۰ تومان بوده و به تدریج تعرفه مندرج در تابلوها نیز اصلاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ترافیک الیت تصریح کرد: تعرفه‌های فعلی توقف در حاشیه خیابان‌ها به هیچ عنوان بازدارنده نیست و طبق آمار موجود افزایش توقف در حاشیه خیابان‌ها در بازه زمانی زیر نیم ساعت که قبلاً بیش از ۷۰ درصد بود حالا کاهش یافته و توقف طولانی مدت بیشتر شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: بین استفاده مردم از پارکینگ‌های طبقاتی و حاشیه‌ای رابطه مستقیم وجود دارد و وقتی تعرفه حاشیه‌ای کم باشد مردم ترغیب می‌شوند کنار خیابان توقف کنند که موجب ایجاد ترافیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات نظر ما افزایش بیشتر تعرفه‌ها برای بازدارندگی از توقف طولانی مدت وسایل در خیابان‌ها است گفت: بنا به دلایلی این افزایش‌ها به همین میزان مصوب شد و برای سال ۹۸ دیگر افزایش تعرفه نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت الیت تاکید کرد: آمار و اطلاعات ثبت شده در حوزه حمل و نقل عمومی مشهد نشان از کاهش استفاده مردم از قطار شهری و اتوبوس در سال ۹۷ دارد که این به معنای استفاده بیشتر مردم از خودرو شخصی و افزایش تقاضا برای توقف در حاشیه معابر است که باید مدیریت شود.

اسدی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پارکینگ حاشیه‌ای در ۵ خیابان دیگر مشهد بیان کرد: در اصلاح معابر انجام شده ۱۰ خیابان را از چرخه الیت خارج کردیم و چند بولوار از جمله کوثر، ۷ تیر، صارمی و تعبدی نیز بزودی وارد چرخه پارکینگ‌های حاشیه‌ای خواهند شد.

وی در خصوص ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در مشهد از محل درآمد پارکینگ‌های حاشیه‌ای گفت: در حال حاضر پارکینگ طبقاتی مجد مراحل پایانی احداث و تجهیز خود را می‌گذراند و پارکینگ طبقاتی پرستار نیز در حال اجراست که امیدواریم اوایل سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.