خراسان شمالی- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۳۳۶ کودک یتیم و نیازمند استان بدون حامی هستند.

۳۳۶ کودک یتیم چشم انتظار حامی هستند

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجیدالهی راد در همایش حامیان و خیران طرح اکرام و مشترکین صدقات کمیته امداد خراسان شمالی، گفت: هم‌اکنون ۱۷ یتیم و ۳۱۹ نفر از فرزندان نیازمند این استان حامی ندارند.

وی تعداد ایتام و کودکان نیازمند تحت حمایت این استان را شش هزار و ۲۸۷ نفر برشمرد و افزود: خوشبختانه با عنایت حامیان بخش قابل‌توجهی از این کودکان یتیم دارای حامی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ بیمار نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: تمامی فرزندان این بیماران در قالب طرح محسنین تحت حمایت حامیان قرار دارند و متأسفانه ۳۱۹ نفر از این کودکان هم‌اکنون از حمایت حامیان بهره‌مند نیستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به خانوارهای تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۴ هزار و ۵۶۱ خانوار با جمعیتی حدود ۱۳۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هستند و این در حالی است که ۱۲ هزار خانوار نیز به‌صورت موردی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

الهی راد یادآور شد: با توجه به محدودیت اعتبارات رسیدگی به این تعداد از جمعیت مددجویان، همواره نیازمند همکاری نیکوکاران و خیرین هستیم.

وی با اشاره به پویش من یک حامی هستم افزود: پیوستن شما عزیزان به این پویش می‌تواند زمینه توانمندی این کودکان را درزمینهٔ تحصیلی و معیشتی آن‌ها فراهم کند.

الهی راد در ادامه به نحوه هزینه کرد صدقات اشاره و تأکید کرد: تمامی هزینه‌های پرداختی این حوزه در سرفصل‌های نیازمندی مددجویان ازجمله اشتغال، احداث مسکن، ازدواج نیازمندان، فرهنگی، درمانی، معیشت و بخشی نیز برای پرداخت وام‌های ضروری نیازمندان هزینه شده است و تمام حق‌الزحمه کارکنان این حوزه از محل اعتبارت دولتی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.