خراسان شمالی- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از مناطق سیل زده شهرستان مانه و سملقان بازدید کردند.

ضرورت نظارت دستگاه قضائی بر روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین جعفری در بازدید از مناطق سیل زده مانه و سملقان ، اعمال تغییرات غیر اصولی منجر به انسداد مسیر طبیعی سیلاب از جمله احداث بنا و ایجاد مستحدثات در بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم اعمال مراقبت های لازم در قبال تبعات ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل، عدم پیش بینی کانال ها و مجاری انتقال سیلاب و عدم تعریف آبراه های طبیعی در نواحی مستعد بروز سیلاب را از مهمترین دلایل بروز مسائل یاد شده و ایراد خسارت  و تخریب زیرساخت ها و ابنیه و اماکن مسکونی در این منطقه و بسیاری نقاط دیگر استان برشمرد.
وی با انتقاد از صدور احتمالی مجوزها و پروانه های ساخت و ساز  و ایجاد بناهای مسکونی در مکان های واقع شده در مسیر طبیعی سیلاب و یا عدم ایفای وظایف نظارتی از سوی دستگاه های ذی ربط به لحاظ عدم  پیشگیری و متوقف ساختن ساخت و سازهای غیر مجاز خاطرنشان کرد: مادامی که به طبیعت و عناصر تشکیل دهنده عوامل رویدادهای طبیعی بطور اساسی توجه جدی نشود و تا زمانی که تعرض به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی،زراعی و باغات امری عادی و به سهولت انجام پذیرد و مسوولین ذی ربط نیز علیرغم علم و اطلاع و تکالیف ذاتی که در این حوزه دارند دچار غفلت شوند باید انتظار هر حادثه ناگوار و ناخوشایندی را داشته باشیم. 
وی ادامه داد: چراکه طبیعت نیز  متقابلا در قبال این گونه تهاجمات و در رویارویی با تعرضات انجام شده و عوامل انسانی مخرب با قهر و غلبه و طغیان  واکنش نشان خواهد داد.
جعفری با بیان اینکه همه ما در برابر طبیعت و محیط زیست مسوول هستیم و باید قدر زیبایی های خدادادی را بدانیم افزود: محیط بکر و طبیعت دوست داشتنی میراث همه ما است و یک ثروت ارزشمند ملی به شمار می رود و نباید دستخوش منافع و مطامع فرصت طلبان و آلت دست سودجویان قرار گیرد.
جعفری ضمن انتقاد، تذکر و هشدار جدی به دستگاه های اجرائی مسوول، از آنان خواست با پیش بینی و ایجاد و راه اندازی مسیرهای هدایت سیلاب در شهرستان آشخانه از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند و به نیازمندی های آنان به نحو شایسته پاسخ دهند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی عنوان کرد:دستگاه قضائی بطور جدی بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و  تحقق پذیری وعده های مساعد مسوولین برای رفع مشکلات نظارت خواهد کرد و یقیناًهیچ گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی پذیرد.
گفتگو تلفنی با مدیر کل مسکن انقلاب اسلامی،دیدار با استاندار  خراسان شمالیو معاون سیاسی و امنیتی استاندار و شرکت در ستاد مدیریت بحران بمنظور جمع بندی ماحصل گزارش های میدانی و انجام هماهنگی های لازم و نیز بررسی اقدامات انجام شده  و پیش بینی شده در جهت حل مشکلات سیل زدگان آشخانه از دیگر برنامه های رئیس کل دادگستری استان بود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.