هزار و ۵۶۰ اثر در استان خراسان رضوی طی شش دهه گذشته ثبت آثار ملی شده است.

ثبت هزار و ۵۶۰ اثر در فهرست آثار ملی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت خیام نیشابوری گفت: سال گذشته اقدامات پژوهشی و مقدماتی برای ثبت ۴۳۰ اثر تاریخی دیگر در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: امسال ۲۰۰ اثر تاریخی به این تعداد اضافه می شود تا بتوانیم اقدامات قانونی لازم برای پیشگیری از تخریب این آثار ارزشمند را از طریق مراجع قانونی انجام دهیم.

وی گفت: یکی از سیاست های سازمان میراث فرهنگی ایجاد حداقل یک موزه در هر شهر است و با این شعار در سال گذشته اقدامات لازم برای ایجاد ۱۱ موزه در استان آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: موزه آب در گناباد، باستان شناسی در کاشمر، موزه های مردم شناسی در خلیل آباد و بردسکن، اسناد و مدارک در تایباد، موسیقی آئینی در تربت جام، خانه شهید مطهری در فریمان و مازاری و ابریشم در تربت حیدریه از مهم ترین این موزه هاست.

مکرمی فر افزود: در این چارچوب شهرهایی که ظرفیت های لازم برای ایجاد موزه را دارا و فاقد موزه هستند در اولویت قرار دارند و در سال جاری سعی در ایجاد موزه های مشارکتی با همکاری سازمان های خصوصی داریم.

او گفت: اقدامات محتوایی برای راه اندازی موزه خراسان بزرگ از سال پیش آغاز شده است.

مکرمی فر افزود: احداث ساختمان این موزه با زیر بنای ۱۸ هزار متر مربع شروع شده و بیش از ۵۰ درصد از مراحل راه اندازی آن به پایان رسیده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.