نتایج یک تحقیق نشان داد پزشک دانشگاه اوهایو در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۷ نزدیک به ۱۸۰ دانشجوی پسر را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده است.

دو دهه سوء استفاده جنسی پزشک دانشگاه اوهایو از دانشجویان پسر!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نتایج یک سری تحقیقات نشان داد پزشک دانشگاه دولتی اوهایو نزدیک به دو دهه دستکم ۱۷۷ دانشجوی پسر را در این دانشگاه مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده و مقامات دانشگاهی علی‌رغم شکایات مکرر دانشجویان در این خصوص هیچ اقدامی نکردند.

بر اساس گزارش نتایج تحقیقاتی که روز گذشته منتشر شد، دکتر «ریچارد استراووس» زمانیکه به عنوان پزشک مرکز درمانی دانشگاه اوهایو مشغول به کار بوده، بسیاری از بیماران خود را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

این پزشک آمریکایی در سال ۲۰۰۵ در سن ۶۷ سالگی، یک دهه پس از بازنشستگی اقدام به خودکشی کرد. نتایج این تحقیقات نشان داد که او در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۷ در مکان‌های مختلف در محوطه دانشگاه اوهایو، از جمله اتاق‌های معاینه، حمام و سونا دانشجویان را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده است. در این گزارش به تفضیل به جزئیات سوء استفاده او از دانشجویان پسر پرداخته شده است. برخی قربانیان به محققان درباره نحوه سوء استفاده استراووس از آن‌ها در حین معاینه پزشکی توضیح دادند.

در جمع بندی نتایج این تحقیقات آمده است شکایت‌هایی از این پزشک به مقامات دانشگاه اوهایو شده است که برخی از این شکایات مربوط به اوایل سال ۱۹۷۹ میلادی می‌شود، با این حال طی این سال‌ها هیچ تحقیقی در این باره نشده و حتی اقدام قابل توجهی نیز در این خصوص انجام نگرفته است. بسیاری از قربانیان گفتند رفتار این پزشک یک «راز برملا شده» بود و معتقدند که دیگر پزشکان دانشگاه از آنچه در حال وقوع بود، مطلع بودند.

رئیس دانشگاه اوهایو در خصوص نتایج این تحقیقات ابراز تاسف کرد و یافته‌های این تحقیقات را شوکه آور، وحشتناک و اندوه بار توصیف کرد. دفتر حقوق مدنی وزارت آموزش آمریکا نیز در حال بررسی این موضوع است که آیا دانشگاه اوهایو به سرعت و درستی به شکایات دانشجویان خود در خصوص سوء استفاده جنسی توسط پزشک دانشگاه پاسخ داده است یا خیر. در صورتیکه ثابت شود دانشگاه اوهایو در خصوص حفظ حقوق مدنی دچار اهمال شده، بودجه فدرال این دانشگاه ممکن است قطع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.