۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 656828

درحالی که ماه‌ها از ثبت نام کاندیداهای مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس می‌گذرد هنوز خبری از اعلام زمان برگزاری این مجمع انتخاباتی نیست.

انتخابات تنیس، تیغی در گلوی وزارت ورزش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حدود ۸ ماه از ثبت نام کاندیداهای فدراسیون تنیس گذشته است، تعللی شک برانگیز در اعلام زمان انتخابات که برخی آن را برنامه ریزی شده و جهت ثبت نام مجدد انتخابات این فدراسیون می‌دانند. البته این موضوع قبلاً و با بهانه دیگری توسط داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام شده بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان دی ماه سال گذشته در حالی به صراحت و مصمم از تک کاندیدا بودن انتخابات تنیس و برگزاری مجدد ثبت نام کاندیداها گفت که گویا وی بندی از اساسنامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را در دست داشت که دیگران از آن بی‌خبر بودند.

البته این اظهار نظر مدتی بعد توسط سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی به طور غیر مستقیم تکذیب شد، اسبقیان در گفتگویی رادیویی اعلام کرد مجمع تنیس تک کاندیدا نیست و انتخابات آن اوایل سال ۹۸ برگزار می‌شود.

حالا و در روزهای پایانی دومین ماه سال ۹۸ هیچ خبری از انتخابات فدراسیون تنیس نیست. این در حالی است که دوره ریاست مجید شایسته در فدراسیون تنیس هم آبان ماه سال گذشته به پایان رسیده و وی اکنون به عنوان سرپرست در فدراسیون مشغول است. این درست همان پاشنه آشیلی است که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند برای کنار گذاشتن شایسته از مجمع از آن استفاده کند.

هرچند وزارت ورزش و جوانان حتی یک بار هم به سرپرست فعلی فدراسیون تنیس اعلام نکرده برای حضور در انتخابات باید قید سرپرستی را بزند اما رفتار این وزارتخانه در برابر سایر فدراسیون‌هایی که دارای سرپرست-کاندیدا هستند نشان می‌دهد اگر انتخاباتی در کار باشد شایسته باید پیش از برگزاری آن از سرپرستی فدراسیون انصراف دهد.

گذشت بیش از ۶ ماه از ثبت نام کاندیداها احتمال ثبت نام مجدد از مجمع را هم قوت می بخشد، شاید این درست همان برنامه‌ای باشد که برای وارد شدن گزینه‌های جدید و مورد حمایت وزارتخانه به انتخابات این رشته استفاده شود اما در صورت وقوع، نمایشی خیره کننده از مهندسی کردن انتخابات خواهد بود.

تقریباً همه می‌دانند که علیرغم فعالیت‌های گسترده شایسته در تنیس پایه، وزارت ورزش و جوانان تمایلی به ماندن وی در رأس این رشته ندارد ولی به نظر می‌رسد وزارتخانه هنوز نتوانسته به صراحت این موضوع را بیان کند کما اینکه شایسته در نشست خبری پیش از پایان سال گذشته در جمع خبرنگاران گفت اگر مرا نمی‌خواهند بگویند و در آن صورت من دیگر در تنیس نمی مانم.

بلاتکلیفی مجمع کسل کننده و حوصله بر تنیس بیش از هر زمان دیگری ثابت می‌کند که جنگ بر سر نبودن شایسته است و وی همچون استخوانی در گلوی وزارتخانه راه را برای هر تصمیمی بسته است. در صورت برگزاری مجمع با کاندیداهای فعلی شایسته بخت نخست ریاست است و اگر مجمع پرحاشیه تنیس با ثبت نام مجدد روبه رو شود اتهام مهندسی انتخابات این بار با استدلال‌های قوی به وزارت ورزش و جوانان نسبت داده می‌شود چرا که دلیلی برای تعلل چندین ماهه در برگزاری انتخابات تنیس و بدعت‌های عجیب و خلاف واقع در خصوص تک کاندیدا بودن انتخابات این رشته وجود نداشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.