رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به تحریمهای آمریکا علیه مردم ایران و ممانعت از ارسال کمک به سیلزدگان اشاره و بیان کرد: وجدان هیچ انسان آزاده‌ ای در جهان نمی‌ تواند وضع تحریمهای ضدحقوق بشری را که از عوامل اصلی بروز کاستیهای جدی و اخلال در کار کمک ‌رسانی به سیل اخیر در ایران بوده است بپذیرد.

 تحریم آمریکا مانع کمک به سیلزدگان ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری روز جمعه به عنوان تنها سخنران ایرانی غیردولتی در ششمین اجلاس جهانی کاهش خطرپذیری ژنو افزود: بطور قطع جامعه بین الملل نمی تواند پاسخی در خور برای جلوگیری آمریکا از کمک ‌رسانی به عنوان امری انسانی و غیرایدئولوژیک به ایران در سیل اخیر داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدیم سازمان ملل و نهادهای بین المللی باید ساز و کار تازه‌ای را برای دوری از منافع امپریالیسم و قدرتهای جهانی ایجاد کنند تا بتواند بطور مستقل در جهت اهداف ذاتیشان‌ گام بردارند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: حوادث غیرمترقبه در هر کشوری روی می‌ دهد اما دولتها به تنهایی قادر به ترمیم نیستند و نهادهای مدنی، مردم، دولتهای دیگر و صلیب سرخ جهانی به یاری می‌ آیند ولی در سیلی که اخیرا ۲۵ استان از ۳۱ استان ایران را درگیر کرده بود تنها برخی دولتها به کمک ما آمدند.

وی افزود: این امر می ‌تواند درس بزرگی برای حضار این اجلاس که سیاستگذاران اصلی در حوزه مقابله با خطرات در سطح جهانی هستند باشد تا اقدامی عملی را در جهت اصلاح راهبردهای کلان کمک ‌رسانی به کشورهای خطرخیز اتخاذ کنند.

حیدری ادامه داد: صرفنظر از خسارتهای مالی و جانی این حادثه، احیای همبستگی ملی و سرمایه اجتماعی در جامعه تحریم شده ایران مهمترین رهاورد سیل اخیر بود.

وی در ادامه همچنین به اقدامات سه سال اخیر در کلانشهر مشهد اشاره و بیان کرد: برای جلب مشارکتهای مردمی و همکاری آنها با شهرداری و سازمانهای ذیربط گروههایی ۳۵ نفره از شهروندان زن و مرد مشهدی برای آموزش و اقدام سریع در مواقع لزوم سازماندهی شدند. هم اکنون ۹ هزار نفر که ۷۰ درصدشان زنان هستند در این گروهها سازماندهی شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.