رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهر مشهد گفت: افزایش نرخ اجاره بها باعث گرایش مردم به سمت حاشیه شهر و شهرهایی نظیر گلبهار کرده است.

افزایش ۱۰۰درصدی نرخ اجاره بها، مستاجران را نقره داغ کرده است

علی مرادزاده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نرخ اجاره بها در شهر مشهد به طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق شهر مشهد اجاره بها تا ۱۰۰ درصد نیز رشد داشته است، تصریح کرد: به دلیل افزایش بی رویه نرخ اجاره بها ، مردم به ناچار و از روی اجبار  به سمت اجاره نشینی در حاشیه شهر مشهد و شهرهایی نظیر گلبهار روی اورده اند.

مرادزاده با بیان اینکه در زمینه افزایش اجاره بها و نظارت بر آن قانون یا دستگاه نظارتی خاصی وجود ندارد ، ادامه داد:  در سال های ۹۰تا  ۹۳ قانونی با این مضمون که نرخ اجاره بها به طور میانگین سالانه تا ۹درصد قابل افزایش است به تصویب رسید اما به دلایلی اجرایی نشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد افزود: در حال حاضر تعیین نرخ اجاره به صورت توافق بین موجر و مستاجر است و در بعضی موارد مشاهده شده است که موجر نرخ اجاره را تا ۱۰۰ درصد افزایش داده است که این موضوع برای جامعه بسیار خطرناک و قابل تامل می باشد.

مرادزاده بیان داشت: از طرفی قیمت مسکن نیز از ابتدای سال تا کنون افزایش های چند باره داشته است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برخی مناطق قیمت ها تا یک ونیم برابر  رشد داشته اند که این افزایش های حبابی در حد و توان مصرف کننده نهایی نمی باشد و انتظار می رود قیمت ها در همین حدود تثبیت و شاید با کاهش مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.