۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 656877

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید مارک ویلموتس سابقه موفقی ندارد و قیمت توافقی این مربی با توجه به گذشته‌اش زیاد است.

افاضلی: قیمت ویلموتس نسبت به سابقه‌اش زیاد است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، هومن افاضلی کارشناس فوتبال ایران درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ویلموتس در گذشته بازیکن خوبی بوده است. به نظرم برند بازیکنی او از برند مربیگری اش بزرگتر است.

وی ادامه داد: ویلموتس در عرصه مربیگری هم در تیم های خوبی بوده است. بلژیک هفت، هشت سال است که جزو تیم های خوب اروپا است. ساحل عاج هم تیم خوبی است ولی ویلموتس با آنها موفقیتی به دست نیاورده و مسائل ریز و درشتی داشته است. مسائلی مثل اینکه نمی تواند بازیکنان بزرگ را به خوبی مدیریت کند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: ویلموتس سابقه موفقی ندارد و عدم موفقیتش در تیم ملی او را از ابتدا زیر فشار می برد. با این اتفاق، فدراسیون فوتبال هم زیر فشار خواهد رفت.

افاضلی با اشاره به توافق مالی فدراسیون فوتبال با ویلموتس هم یادآور شد: قیمت ویلموتس زیاد است. به نظرم قیمت ویلموتس از سابقه اش بیشتر است. به هر حال نمی دانم او برای ایران مربی خوبی می شود یا نه ولی مترها و معیارهای اصلی را ندارد؛ معیارهایی از جمله آشنایی با منطقه ما، آشنایی با فوتبال آسیا، آشنایی با سبک فوتبال ایران و مسائلی از این دست. اینها معیارهای مهمی است.

«با این حساب شما به انتخاب مارک ویلموتس خوشبین نیستید؟» کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: نمی شود گفت ویلموتس برای ایران مربی خوبی خواهد بود یا نه ولی اگر من تصمیم گیر بودم ویلموتس را انتخاب نمی کردم.

افاضلی درباره صحبت های مهدی تاج درباره نظارت ویلموتس روی تیم های پایه و همچنین جوانگرایی که دو معیار اصلی فدراسیون در انتخاب این مربی بوده است، گفت: من صحبت های آقای تاج را نشنیدم ولی تیم ملی ما جوان است. مسئولیت در تیم ملی آنقدر سنگین است که ویلموتس نمی تواند برای تیم های دیگر وقت بگذارد. او نهایتا می تواند از راه دور تیم های پایه را کنترل کند.

وی افزود: از سوی دیگر ویلموتس را یک مربی صاحب سبک نمی دانم که بخواهیم سایر تیم ها را به او بدهیم. باید این مسئولیت را به یک مربی بزرگتر از او می دادیم.

افاضلی با اشاره به مشکلات فوتبال ایران تصریح کرد: چالش بزرگ فوتبال ما نه ویلموتس است و نه آمدن و رفتن مربی های دیگر. بزرگترین چالش فوتبال ما مسائل مالی است. متولی فوتبال که فدراسیون است باید این مشکلات را حل و بستر لازم برای درآمدزایی و فرار باشگاه ها از مشکلات مالی را فراهم کند. فدراسیون درگیر مباحث روزمره شده است و دنبال این نیست که فوتبال را نجات بدهد. با این وضعیت عمر فوتبال ما زیاد نخواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.